Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİN YAŞAM TEMELLİ ÖĞRENME YÖNTEMİ HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİNİN BAZI DEMOGRAFİK ÖZELLİKLER BAKIMINDAN KARŞILAŞTIRILMASI

Yıl 2016, Sayı: 32, 33 - 44, 29.12.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı, lisansüstü
eğitim alan öğrencilerin yaşam temelli öğrenme yaklaşımı hakkındaki düşüncelerini
belirlemektir. Çalışma nicel araştırma yöntemlerinden survey (tarama) yöntemine
göre sürdürülmüştür. Araştırmanın katılımcıları, Atatürk Üniversitesi Kazım
Karabekir Eğitim Fakültesinin değişik bölümlerinde lisansüstü eğitim alan 49
öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, 18 maddeden
oluşan likert tipi ölçek kullanılmıştır. Verilerin analizinde katılımcıları
betimleyen tablolar sunulmuştur. Anketten elde edilen veriler ANOVA
kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; lisansüstü eğitim alan
öğrencilerin öğrenim gördüğü program, meslek türü, öğrenim gördüğü bölüm
değişkenlerine göre yaşam temelli öğrenme yaklaşımına bakış açılarında anlamlı
fark bulunamamıştır.

Kaynakça

  • Ayvacı, H. Ş. (2010). Fizik öğretmenlerinin bağlam temelli yaklaşım hakkındaki görüşleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 15, 42-51.
Yıl 2016, Sayı: 32, 33 - 44, 29.12.2016

Öz

Kaynakça

  • Ayvacı, H. Ş. (2010). Fizik öğretmenlerinin bağlam temelli yaklaşım hakkındaki görüşleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 15, 42-51.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Pelin Mete Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 12 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 32

Kaynak Göster

APA Mete, P. (2016). LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİN YAŞAM TEMELLİ ÖĞRENME YÖNTEMİ HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİNİN BAZI DEMOGRAFİK ÖZELLİKLER BAKIMINDAN KARŞILAŞTIRILMASI. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(32), 33-44.