Bu çalışmanın amacı, lisansüstü
eğitim alan öğrencilerin yaşam temelli öğrenme yaklaşımı hakkındaki düşüncelerini
belirlemektir. Çalışma nicel araştırma yöntemlerinden survey (tarama) yöntemine
göre sürdürülmüştür. Araştırmanın katılımcıları, Atatürk Üniversitesi Kazım
Karabekir Eğitim Fakültesinin değişik bölümlerinde lisansüstü eğitim alan 49
öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, 18 maddeden
oluşan likert tipi ölçek kullanılmıştır. Verilerin analizinde katılımcıları
betimleyen tablolar sunulmuştur. Anketten elde edilen veriler ANOVA
kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; lisansüstü eğitim alan
öğrencilerin öğrenim gördüğü program, meslek türü, öğrenim gördüğü bölüm
değişkenlerine göre yaşam temelli öğrenme yaklaşımına bakış açılarında anlamlı
fark bulunamamıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 12 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 32 |