ÖZET
Günümüz insanı, bilgi çağının gelişen teknolojilerinin etkisiyle sürekli
olarak bir değişim ve etkileşim bombardımanı altındadır.
Bu değişim- etkileşim dünyası içinde sanatçı ve tasarımcı; yaratırken,
kendi toplumunun ya da farklı toplumların kendisine ulaşan verilerini kullanarak,
yeni kültürel etkileşim nesneleri üretmektedir.
Sanat-tasarım nesnesi kültürel etkileşim ürünü olarak ele alındığında,
oluşum sürecini etkileyen faktörler arasında, toplumsal kurum ve kuruluşların etkisi
büyüktür. Bu kurum ve kuruluşların özleri, nesneleri yorumlayışlart ve diğer
kurumlarla olan ilişkileri görsel kültürün çehresini de etkiler.
Bu kurumlar içinde en etkili olanlardan biri de Güzel Sanatlar Eğitimi
yapan sanatçı-sanat eğitimcisi yetiştiren fakültelerdir. Özellikle sanat eğitimcisi
yetiştiren fakültelerde, geleceğin sanat eğitimcisi olacak öğrenciler; görsel kültürün
üreticileri ve tüketicileri olacak olan bireyleri eğitmeleri açısından önemlidir.
Sanal olarak kurgulanmış kültürler ve onların ürünleri de yaşantımıza,
medyanın empozeleri olarak girmişlerdir. Bu sürekli gelişim ve değişimlerin , sanat
eğitimcisi yetiştiren bir kurumun öğrencileri üzerindeki etkilerinin incelenmesi
amacıyla; Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Sanat Eğitimi Anabilim dalı
öğrencilerinden 12 kişilik 3 farklı guruba 2002-2003 eğitim döneminde Grafik
Atölye dersi kapsamında çeşitli proje çalışmaları yaptırılmıştır.
Anahtar sözcükler; görsel kirlilik, reklamcılık, kültürel etkileşim,
küreselleşme, sanat eğitimi.
ABSTRACT
Visual Pollution And Art Education
Today's people are continuous and heavy bombarding of change and
interaction through rapidly developing technologies of the information age,
The artist and the designer, within this change and interaction, have been
producing new objects by using not only the values and data of their own culture but
also the values and data of other cultures.
When an art-design object is considered as a product of cultural interaction,
enormous effects of social institutions come into play. The structure of these
institutions, the way they interpret the cultural objects and their interrelations with
other institutions affects the face of the visual culture as well.
One of the most influential components among those institutions is the
faculties on raising artists and art teachers and providing fme arts education.
Particularly in faculties cultivating art teachers, prospective art tcachers are very
important because they will be teaching individuals who are likely to be the
producers and consumers of visual culture.
The imaginary culture created by the media has additional impact on visual
culture. With the purpose of investigating the impact of those continuous
developments and changes on the students of art education, various projects had
been done within the coverage of the "Graphic Workshop Course" for three different
groups of 12 students each, during 2002-2003 educational periods, at Department of
Art Education, Gazi Educational Faculty, Gazi University.
Key words: Visual pollution, Advertisement, Cultural interaction,
Globalization, Art education.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Kasım 2010 |
Gönderilme Tarihi | 28 Kasım 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Sayı: 8 |