BibTex RIS Kaynak Göster

TÜKETİCİ TOPLUMUN SANATI POP-ART VE KAYNAKLARI AÇISINDAN KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARİ

Yıl 2003, Sayı: 8, - , 28.11.2010

Öz

ÖZET
Sanatsal anlatım ve uygulamalarda, belli zaman dilimleri içinde görülen
düşünce, üslup ve yorum birliktelikleri sanat akımlarım doğurmuştur. 20 y.y. da
görülen sanat akımlarının tümü "Modern Sanat Akımları" olarak
adlandırılmaktadır. Sanal akımlarım birbirlerinden ayırabilmek ve tanıyabilmek
için, ortaya çıktığı döneme özgü siyasal, kültürel ve sosyal yapıyı, ekonomik
özellikleri ve o sanat akımının felsefesini bilmek gerekir. Pop Ari 1955-1965 yılları
arasında Amerika ve İngiltere' de aynı anda başlamış, kaynağını özellikle popüler
imgelerde ve kitle iletişim araçlarına özgü nesnelerde bulmuş bir sanat akımıdır. II.
Dünya savaşından sonra ekonominin canlanması ve tüketim toplumunun
yaratılmasıyla, Amerikan ideolojisinin (Sovyet Rusya karşısında) tüm dünyaya
yayılmasında Pop-Art' ın etkisi olmuştur.
Anahtar kelimeler: Medya, Kültür, Değişim, Hazır-eşya, Pop

ABSTRACT
It can be sad that various art trends are created by common ideas or
cooperations on forms being realised among artistic descriptions and technics
through a certain period of time. The ideologies and economic of that period or the
philosophy of the trend should be known to be able to recognize and to distinquish
those art trends. Pop-Art is one of them which came into light in U.S. and U.K.
between the years of 1955-1965. The trend has used popular objects and especially
mass media as its resources.
Pop-Art had important influences on American ideology to be spread out
after Second World War that was followed by rapid economical changes and
creation of a community as cosumers.
Key words: media, culture, change, ready-made, pop

Yıl 2003, Sayı: 8, - , 28.11.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Arif Ziya Tunç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Kasım 2010
Gönderilme Tarihi 28 Kasım 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Tunç, A. Z. (2010). TÜKETİCİ TOPLUMUN SANATI POP-ART VE KAYNAKLARI AÇISINDAN KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(8).