ÖZET
Bu çalışmada dr amanın bir öğretim tekniği olarak yabancı dil öğretiminde
kullanılmasının değerlendirilmesi yapılmıştır. Yabancı dil öğretimdeki temel ilkeler
ve dramanın amaçlarmdaki örtuşmeler betimlenmiştir. Bu amaçla, dramanın
kapsamı, süreci ve kavramları hakkında bilgi verilmiş, dil ile dramanın eğitbilimsel
açıdan bağlantıları sergilenmeye çalışılmıştır. Dramanın kendine güven, sosyal
beceri ve etkinlikleri edindirme, güven duygusunu kazandırma ve geliştirme,
sosyalleşme, etkinleşme gibi yararları yanında eğitbilimsel açıdan da iletişim ve dil
becerilerinin kazammtnda ve geliştirilmesinde önemli bir etken olduğu
bilinmektedir. Bu edinimler göz önüne alındığında, drama tekniğinin yabancı dil
öğretim uygulamalarında kullanılması gerekli hatta zorunludur.
Anahtar sözcükler: drama, yabancı dil, drama tekniği.
ABSTRACT
In this study, the evaluation of drama as a teaching technique in foreign
language teaching has been made. The overlaps between the objectives of drama and
the basic principles in foreign language teaching have been described. Therefore,
some information about the scope, process and concepts of drama has beeD given
and the relation between language and drama has been demonstrated from
pedagogical perspective. It is long known that drama plays an essential role in the
acquisition and development of communication and language skills. Moreover, it
helps to obtain self-confidence, social skills and activities, to socialize and to
become active. When all these are taken into account, it is a necessity, even a must,
to use drama technique in foreign language teaching.
Key words: Drama, foreign language, drama technique.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Kasım 2010 |
Gönderilme Tarihi | 29 Kasım 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Sayı: 8 |