Özet
Sosyal, politik ve ekonomik bir olgu olarak dünden bugüne varolagelen
eğitim, toplum hayatında oluşur, değişir ve gelişir. Bunun İçin eğitimi, içinde
oluştuğu toplumu ve şartlarını dikkate almadan açıklamaya çalışan, onun
amaçlarını belirleme girişiminde bulunan görüş ve düşünce tarzları daima
yanılgı içerisindedir. Bu gerçek doğrultusunda Atatürk, eğitimin temel
değerlerinin ve dinamiklerinin milli karakterde olmasını özellikle vurgular.
Aynı zamanda özgür imanı yetiştiren eğitimin, çağdaş ve evrensel değerlere
açık, onlara katkıda bulunan bir faaliyet olması gerektiğini dile getirir.
Atatürk'e göre eğitim; hem toplumsal kimliğin, milli şahsiyetin inşacısı ve
koruyucusu, hem de çağın şartlarına göre geliştirici bir karaktere ve fonksiyona
sahip olmalıdır.
Anahtar Kelimeler; Atatürk, eğitim, gençlik, millî, toplum
Abstract
Education, a political and educational concept from past up to now,
forms, changes and improves in the society it takes place. Depending on this
fact, any kinds of views or thoughts trying to define the objectives of education
without considering the society and the conditions in which education takes
place are erroneous. In the light of this fact, Atatürk emphasizes that the basic
values and dynamics of education should base on the national character of the
society. He also adds that education, which is teaching the individuals the
freedom concept, should be open to contemporary and universal values and
contribute to those values mentioned above. Education, according to Atatürk
should be both the builder and the protector of the social identity and national
character and the developer which has the feature and the function to develop
the learners according to the needs of the time.
Key Words:Atatürk, education, young, national, society
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Kasım 2010 |
Gönderilme Tarihi | 29 Kasım 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Sayı: 9 |