BibTex RIS Kaynak Göster

DERS DÜZENİ VE KURALLARIN BELİRGİNLİĞİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ

Yıl 2004, Sayı: 9, - , 29.11.2010

Öz

Özet

Bu araştırmada, Eğitim Fakültesi 'nin farklı alan ve sınıflarında öğrenim

gören öğrencilerin ders düzeni ve kuralların belirginliğinin öğrenci başarısına

etkisi ile ilgili görüşler incelenmiş tir. Ar aştırmanın evreni, Atatürk Üniversitesi,

Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri, Türkçe Eğitimi. Güzel

Sanatlar Eğitimi ve Orta Öğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümlerinde 2003-

2004 öğretim yılında öğrenim gören üniversite öğrencilerinden oluşmaktadır.

Araştırma ömeklemi ise bu evrenden seçkisiz (random) olarak belirlenen

toplam 234 kişiden meydana gelmektedir. Araştırmada, bireylerin ders düzeni

ve kuralların belirginliğinin öğrenci başarısına etkisiyle ilgili görüşlerini tespit

etmek için Moos ve Trickett (1973; 1987) tarafından geliştirilip, Kısakürek

(1985) tarafından uyarlanan Sınıf Atmosferi Ölçeği kullanılmıştır. Öğretim

üyesinin sınıf içi çalışmalara etkin bir şekilde katılmayı teşvik etmesinin öğrenci

başarısındaki önemini benimseme ile ilgili olarak öğrencilerin öğrenim

gördükleri alan cinsiyet ve sınıf düzeyi faktörlerinden daha ayırt edici öneme

sahiptir.Kuralların önceden belirlenmesi ve öğretim üyesinin kurallara

uyulmasına önem vermesinin öğrenci başarısındaki önemini benimseme ile

ilgili olarak öğrencilerin öğrenim gördükleri alan ve sınıf düzeyi cinsiyet

faktöründen daha ayırt edici öneme sahiptirler. Kuralların ihlal edilmesi

halinde karşılaşılacak yaptırımın önceden bilinmesinin öğrenci başarısındaki

önemini benimseme İle ilgili olarak öğrencilerin öğrenim gördükleri sınıf düzeyi

öğrenim gördükleri alan ve cinsiyet faktörlerinden daha ayırt edici öneme

sahiptir. Öğretim üyesinin derse ilişkin kurallar koymamasının ve hoşgörülü

davranmasının öğrenci başarısındaki önemini benimseme ile ilgili olarak

öğrencilerin öğrenim gördükleri sınıf düzeyi öğrenim gördükleri alan ve

cinsiyet faktörlerinden daha ayırt edici öneme sahiptir. Genel olarak, öğretim

üyesinin sınıf içi çalışmalarda öğrencileri teşvik etmesi, kuralların belirgin ve

Ders Düzeni Ve Kuralların Belirginliğinin Öğrenci Başarısına Etkisi

önceden belirlenmenmiş olmasının öğrenci başarısında önemli olduğu ortaya

çıkmaktadır.

Anahtar Kelimeler: Sınıf içi etkileşim, ders düzeni, sınıf içi kurallar,

öğrenci başarısı.

Abstract

In this resarch of students from varios disciplines and classes succes of

the order of the lesson and the clarity of what the rules are. The research covers

the univercity student in 2003 from the departments of the Educational Sciences

in Kazım Karabekir Faculty of Education, Atatürk University. The sample of the

research consist of totally 234 students determined according tyo random

selection. The research benefits from Classroom Environment Scale developed

by Moss and Trickett (1973-1987) and adapted by Kısakürek (1985). The study

field rather than their genders and what class they are in are more ditsinguising

factors in students' adoption of the teachers role in the motivation of their

participation in the class.

It was the study field and the class rather than that are more

dictinguishing in determining of the rules before hand and the adoptional of by

the teacher of the importance of obeying the rules informing the students on the

sanction they would be subject to In case of violation of the rules.

They are, again, more distinguishing factors in relation to students

adaption of the important effect on the student succes if teaching is not rule

goverment and richein tolerance. In general, the teachers motivation of the

students' in-class activities definite and pre-de termination of the rules are

significant factors.

Key Words: In-class interaction, order of the lesson, in-class rules,

student succes

Yıl 2004, Sayı: 9, - , 29.11.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Birol Alver Bu kişi benim

Adnan Küçükoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 29 Kasım 2010
Gönderilme Tarihi 29 Kasım 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Alver, B., & Küçükoğlu, A. (2010). DERS DÜZENİ VE KURALLARIN BELİRGİNLİĞİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(9).