Özet
Bu araştırmada, Eğitim Fakültesi 'nin farklı alan ve sınıflarında öğrenim
gören öğrencilerin ders düzeni ve kuralların belirginliğinin öğrenci başarısına
etkisi ile ilgili görüşler incelenmiş tir. Ar aştırmanın evreni, Atatürk Üniversitesi,
Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri, Türkçe Eğitimi. Güzel
Sanatlar Eğitimi ve Orta Öğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümlerinde 2003-
2004 öğretim yılında öğrenim gören üniversite öğrencilerinden oluşmaktadır.
Araştırma ömeklemi ise bu evrenden seçkisiz (random) olarak belirlenen
toplam 234 kişiden meydana gelmektedir. Araştırmada, bireylerin ders düzeni
ve kuralların belirginliğinin öğrenci başarısına etkisiyle ilgili görüşlerini tespit
etmek için Moos ve Trickett (1973; 1987) tarafından geliştirilip, Kısakürek
(1985) tarafından uyarlanan Sınıf Atmosferi Ölçeği kullanılmıştır. Öğretim
üyesinin sınıf içi çalışmalara etkin bir şekilde katılmayı teşvik etmesinin öğrenci
başarısındaki önemini benimseme ile ilgili olarak öğrencilerin öğrenim
gördükleri alan cinsiyet ve sınıf düzeyi faktörlerinden daha ayırt edici öneme
sahiptir.Kuralların önceden belirlenmesi ve öğretim üyesinin kurallara
uyulmasına önem vermesinin öğrenci başarısındaki önemini benimseme ile
ilgili olarak öğrencilerin öğrenim gördükleri alan ve sınıf düzeyi cinsiyet
faktöründen daha ayırt edici öneme sahiptirler. Kuralların ihlal edilmesi
halinde karşılaşılacak yaptırımın önceden bilinmesinin öğrenci başarısındaki
önemini benimseme İle ilgili olarak öğrencilerin öğrenim gördükleri sınıf düzeyi
öğrenim gördükleri alan ve cinsiyet faktörlerinden daha ayırt edici öneme
sahiptir. Öğretim üyesinin derse ilişkin kurallar koymamasının ve hoşgörülü
davranmasının öğrenci başarısındaki önemini benimseme ile ilgili olarak
öğrencilerin öğrenim gördükleri sınıf düzeyi öğrenim gördükleri alan ve
cinsiyet faktörlerinden daha ayırt edici öneme sahiptir. Genel olarak, öğretim
üyesinin sınıf içi çalışmalarda öğrencileri teşvik etmesi, kuralların belirgin ve
Ders Düzeni Ve Kuralların Belirginliğinin Öğrenci Başarısına Etkisi
önceden belirlenmenmiş olmasının öğrenci başarısında önemli olduğu ortaya
çıkmaktadır.
Anahtar Kelimeler: Sınıf içi etkileşim, ders düzeni, sınıf içi kurallar,
öğrenci başarısı.
Abstract
In this resarch of students from varios disciplines and classes succes of
the order of the lesson and the clarity of what the rules are. The research covers
the univercity student in 2003 from the departments of the Educational Sciences
in Kazım Karabekir Faculty of Education, Atatürk University. The sample of the
research consist of totally 234 students determined according tyo random
selection. The research benefits from Classroom Environment Scale developed
by Moss and Trickett (1973-1987) and adapted by Kısakürek (1985). The study
field rather than their genders and what class they are in are more ditsinguising
factors in students' adoption of the teachers role in the motivation of their
participation in the class.
It was the study field and the class rather than that are more
dictinguishing in determining of the rules before hand and the adoptional of by
the teacher of the importance of obeying the rules informing the students on the
sanction they would be subject to In case of violation of the rules.
They are, again, more distinguishing factors in relation to students
adaption of the important effect on the student succes if teaching is not rule
goverment and richein tolerance. In general, the teachers motivation of the
students' in-class activities definite and pre-de termination of the rules are
significant factors.
Key Words: In-class interaction, order of the lesson, in-class rules,
student succes
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Kasım 2010 |
Gönderilme Tarihi | 29 Kasım 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Sayı: 9 |