Özet
Doğumla başlayıp ergenlik çağına kadar geçen dönem, çocukluk dönemi
olarak adlandırılmaktadır. Bu yıllarda ailenin yerini hiçbir kurum
dolduramamaktadır. Önceki anlayışların aksine, ilk yıllardan başlayarak
çocukların çevrelerinden etkilendikleri ve kişilik oluşturmada bir hayli yol kat
ettikleri ortaya çıkmıştır. İslam dini de çocuk terbiyesinin önemi ve gereği
üzerinde önemle durmuştur. Oyun, çocuğun bedensel, zihinsel, duygusal ve
sosyal gelişimini sağlamada önemli rol oynamaktadır, Oyun çocuk için baş
uğraş, çok önemli bir iştir. İslâm Dini de oyuna olumlu yaklaşmaktadır Din
eğitimi ve öğretiminde oyundan faydalanılması olumlu sonuçlar verebilir.
Anahtar Kelimeler; Çocuk, oyun, din, İslâm, sosyal
Abstract
The period which is between the birth and adolesence is often known as
childhood. Nothing can sustitute the place of the family for the child in these
formative years. In these particular years, there should be no doubi
environmental factors have a decesive impact on the formation ofpersonality of
the child. In connection with this, Islam attaches a great deal of importance to
the well-being of the child and necessity of creating a discent environment for
the psychological make up of the child. Games of all kinds undoubtedly occupy
a great space for the development of the bodily, mental and social progression
of the child. Games are a major preoccupation he is engaged with. Islamic
views on children involving with games are also compatible with this idea. It
could be suggested that one can take advantage of children's games in the
process of children's religious training and teaching.
Key Words: child, game, Islam, social
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Sayı: 9 |