BibTex RIS Kaynak Göster

ORTAÖĞRETİM BAŞARI ÖLÇÜTLERİ İLE ÖSS PUANLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ARAŞTIRILMASI

Yıl 2004, Sayı: 9, - , 01.12.2010

Öz

Özet
Bu çalışmada, ortaöğretim başarı ölçütü olarak alınan mezuniyet notları
ile ÖSYM tarafından her yıl yapılan ÖSS puanları arasındaki ilişki
araştırılmıştır. Örneklem grubu olarak Erzurum ilinde bulunan dört lise
seçilmiştir. Seçilen bu liselerde kredili sınıf geçme sistemi uygulanmaktadır.
Birbirinden bağımsız iki değişken arasındaki ilişkinin anlamlıltk düzeyini
araştırmak için, önce değişkenler arasındaki korelasyon değerlerine bakılmış
ve daha sonrada bazı istatistikı testler uygulanmıştır.
Sonuç olarak, mezuniyet notları ile ÖSS puanları arasında anlamlı bir
ilişkinin olduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Başarı ölçütü, ÖSS puanları, ÖSYM

 

Abstract
Investigation on Relation Between Secondary Education Achievement
Cmterian and Points of Student Selection Examination
In this study, we have investigated the relation between secondary
education achievement criteria and Students Selection Examination points
taken in examination Students Selection Set Center. Four high school in
Erzurum is chosen of promotion as sampling group. Credit system is applied in
these high schools.
Firstly, the variance analysis is applied to the relation in between two
variable which are independent from each other. Then, different statistics tests
are applied in between two independent variable.
Consequently, it is found that there is significant relation between them.
Key Words: achievement criteria, OSS points, OSYM

Yıl 2004, Sayı: 9, - , 01.12.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İbrahim Karaman Bu kişi benim

Refik Dilber Bu kişi benim

Erdal Sönmez Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Karaman, İ., Dilber, R., & Sönmez, E. (2010). ORTAÖĞRETİM BAŞARI ÖLÇÜTLERİ İLE ÖSS PUANLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ARAŞTIRILMASI. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(9).