BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRENCİLERİN DEMOKRATİK TUTUMLARINA GRUPLA ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ETKİSİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2004, Sayı: 9, - , 01.12.2010

Öz

Özet
Bu çalışmada farklı iki öğretim yöntemi kullanılarak farklı iki yerleşikte
öğrenim gören öğrencilerin demokratik tutumları çeşitli değişkenler açısından
araştırılmıştır. Araştırma Milli Eğitim Bakanlığına bağlı üçü merkez ilköğretim
okulu ve diğer ikisi kırsal kesimdeki ilköğretim okulları olmak üzere toplam beş
ilköğretim okulu seçilmiştir. Merkez ilköğretim okullarının ikisi grupla
öğrenme yönteminin uygulandığı, bunlardan birinin karma diğerinin kız-erkek
grupları olarak seçildiği deney grubu, diğeri ise geleneksel yöntemin
uygulandığı kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Kırsal ilköğretim okullarının
biri grupla öğrenme yönteminin uygulandığı deney grubu diğeri ise geleneksel
yöntemin uygulandığı kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Çalışmaya
başlamadan önce grupla öğrenme yönteminin uygulanmış olduğu deney
grupları ile geleneksel yöntemin uygulanmış olduğu kontrol grupları arasında
demokratik tutum açısından öntest sonuçlarına göre anlamlı bir farkın
görülmediği, ancak grupla öğrenme yönteminin uygulanması sonucunda son
test sonuçlarına göre kırsal yerleşikteki deney grubu ile kontrol grubu arasında
anlamlı bir farkın oluştuğu tespitine varılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Grupla öğrenme metodu, demokratik tutum,
geleneksel öğrenme metodu.

 

Abstract
In this study the students' democratic attitudeshave been analysed using
two different teaching method in term of different variations, who are having
courses in different places.
Totally five primary schools have been selected, three of them are in the
center and the left two schools are in the rural area depending on the national education ministry. Two of the central primary schools were applied group
learning method, one of them is a co- education and the other one has been
choosen as boy and girl experimental group and also the last group has been
choosen as a control group in which the tradational method has been used.
Before starting the study between the two group in which group learning
method and tradational method have been used according to the pre test results,
there seemed no meaninigful differences but after using aplying group learning
method, it has been understood that there is a meaniniful difference between
the two groups in the rural area.
Key Words: Group learning method, Democratic attitude, Traditional
Teaching method

Yıl 2004, Sayı: 9, - , 01.12.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ufak Şimşek Bu kişi benim

Kemal Doymuş Bu kişi benim

Ümit Şimşek Bu kişi benim

Yavuz Özdemir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Şimşek, U., Doymuş, K., Şimşek, Ü., Özdemir, Y. (2010). ÖĞRENCİLERİN DEMOKRATİK TUTUMLARINA GRUPLA ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ETKİSİNİN İNCELENMESİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(9).