BibTex RIS Kaynak Göster

OKUL MÜDÜRLERİNİN KALİTE ETKİLİLİK VE VERİMLİLİK ALGILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA (ERZURUM VE VAN İLLERİ ÖRNEĞİ)

Yıl 2008, Sayı: 18, 26 - 35, 03.12.2010

Öz

Bir ülkenin en önemli zenginlik kaynağı eğitilmiş insan kaynaklarıdır,
insana yapılan yatırım en karlı yatırımdır. Eğitime ayrılan kaynakların israf
edilmeden en rasyonel biçimde ve bilim üretmek amacıyla kullanılabilmesi için
eğilim yöneticilerinin denetleyici ve uygulayıcıların çok iyi yetiştirilmeleri
gerekmektedir.
Bu araştırmayla Milli Eğitim Bakanlığı yöneticilerine; okul müdürlerinin
uygulamada karşılaştıkları problemleri için çözümler önermek, eğitim sisteminde
etkililik, kalite ve verimliliğin artırılması için okul müdürlerine rehberlik yapmak,
amaçlanmaktadır. Ayrıca okul müdürlerinin eğitim örgütlerindeki bilimsel ilerleme
ve değişimlerden kaynaklanan problemlerin aşılması, etkililik, kalite ve verimlilik
kültürünün oluşması ve yaygınlaştırılması, değişim ve bilgi toplumuna uyumun
sağlanmasında rolleri neler olmalıdır? Sorusunun yanıtı aranmaktır.

Kaynakça

  • Comfort, F. M.Republik (Plato, Trans)Oxfort Üniversty Pres Newyork, NY 1972.
  • Dmeker P.T The Post Capitalist Society. Oxford. OK: ButterworthHeinemann 1993 s, 38.
  • Ertürk, Selahattin. Eğitimde Proğram Geliştirme Yelkentepe yayınlan Ankara,1986.
  • Fidan Nurettin- Erden Münire. Eğitime Giriş Meteksan Matbaası Ankara. i 993,s.34.
  • Mutlu, Latif. Eğitim Düşünceleri. Dünyada ve Türkiye de Yükseköğretim. Anı Yayıncılık. IstanbuL. 1997.
  • Nural, Eşref. Liselerde Yönetİci ve Öğretmenlerin Eğitiminde Uzmanlık Hizmetleri Konusundaki Görüşleri 'Trabzon ili örneği' Hacettepe Üniversitesi yayımlanmamış Doktora Tezi Ankara 1998.s,15.
  • Özden, YükseL. Öğrenme ve ÖğretIne, Pegem A Ankara. 2000 s. 15-16
  • Özdil, İlhan. "Eğitimde Yeniliğe Doğru". Mesleki ve Teknik Öğretim Kitaplan Ankara.1973 , s. 91.
  • Tozlu, Necmettin. Küreselleşme ve Toplum Hegem Yayınlan İstanbul 2005.s, 158
Yıl 2008, Sayı: 18, 26 - 35, 03.12.2010

Öz

Kaynakça

  • Comfort, F. M.Republik (Plato, Trans)Oxfort Üniversty Pres Newyork, NY 1972.
  • Dmeker P.T The Post Capitalist Society. Oxford. OK: ButterworthHeinemann 1993 s, 38.
  • Ertürk, Selahattin. Eğitimde Proğram Geliştirme Yelkentepe yayınlan Ankara,1986.
  • Fidan Nurettin- Erden Münire. Eğitime Giriş Meteksan Matbaası Ankara. i 993,s.34.
  • Mutlu, Latif. Eğitim Düşünceleri. Dünyada ve Türkiye de Yükseköğretim. Anı Yayıncılık. IstanbuL. 1997.
  • Nural, Eşref. Liselerde Yönetİci ve Öğretmenlerin Eğitiminde Uzmanlık Hizmetleri Konusundaki Görüşleri 'Trabzon ili örneği' Hacettepe Üniversitesi yayımlanmamış Doktora Tezi Ankara 1998.s,15.
  • Özden, YükseL. Öğrenme ve ÖğretIne, Pegem A Ankara. 2000 s. 15-16
  • Özdil, İlhan. "Eğitimde Yeniliğe Doğru". Mesleki ve Teknik Öğretim Kitaplan Ankara.1973 , s. 91.
  • Tozlu, Necmettin. Küreselleşme ve Toplum Hegem Yayınlan İstanbul 2005.s, 158
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Akbaba Bu kişi benim

Şükrü Ada Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 3 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 3 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Sayı: 18

Kaynak Göster

APA Akbaba, A., & Ada, Ş. (2010). OKUL MÜDÜRLERİNİN KALİTE ETKİLİLİK VE VERİMLİLİK ALGILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA (ERZURUM VE VAN İLLERİ ÖRNEĞİ). Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(18), 26-35.