BibTex RIS Kaynak Göster

HEMŞİRELİK ÖĞRETİMİNDE SINIF İKLİMİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ

Yıl 2008, Sayı: 18, 59 - 71, 03.12.2010

Öz

Bu araştırma, yükseköğrenim düzeyinde sınıf atmosferi değişkenlerinin
öğrenci başarısı üzerindeki etkisini incelemek amacıyla yapılmış betimsel tipte bir
çalışmadır.
Araştırmanın evrenini, Atatürk Üniversitesi, Hemşirelik Yüksekokulu ve
Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümünde 2006-2007 eğitim-öğretim yılında
öğrenim gören öğrenciler oluşturmuştur. Örneklemi ise bu öğrencilerden 109'u
oluşturmuştur. Veriler Moos, Trickett ve De Yong tarafından hazırlanan, Kısakürek
ve Açıkgöz tarafından Türkçe'ye çevrilip uyarlanan Sınıf Atmosferi Ölçeği
kullanılarak toplanmıştır.
Öğrenciler başarılarını en çok etkileyen değişkenin öğrenci sorunları
(yaklaşık %61 evet, %26 kısmen) ve öğretim elemanının yeterliliği (yaklaşık %58
evet, %32 kısmen) olduğu saptanmıştır.

Yıl 2008, Sayı: 18, 59 - 71, 03.12.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşe Parlak Bu kişi benim

Adnan Küçükoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 3 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 3 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Sayı: 18

Kaynak Göster

APA Parlak, A., & Küçükoğlu, A. (2010). HEMŞİRELİK ÖĞRETİMİNDE SINIF İKLİMİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(18), 59-71.