BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN (OKUL DEĞİŞKENİNE GÖRE) YAZILI ANLATIM METİNLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2008, Sayı: 18, 72 - 93, 03.12.2010

Öz

Türkçe dersinin etkinlik alanlarından biri de yazılı anlatımdır. Türkçe
eğitiminin amaçları incelendiğinde; öncelikli hedefin ana dili kullanma, duygu ve
düşüncelerini yazılı veya sözlü olarak ifade etme becerisini geliştirmek olduğu
görülmektedir. Türkçe bir bilgi dersi değil, beceri dersidir. Türkçenin eğitimi ve
öğretiminde öncelikli amaç, birey(ler)in anlama ve anlatma becerilerini
geliştirmektir. Bu bakımdan Türkçe derslerinde Türkçeyi doğru olarak, bilinçle ve
güvenle kullanmayı alışkanlık hâline getirebilmek için öğrencilere düşüncelerini
sözlü ya da yazılı olarak anlatma olanağı sağlanmalıdır.
ilköğretim okulları sekizinci sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım becerilerini
okul değişkenine göre değerlendirme amacı taşıyan bu çalışma, Erzurum il
merkezindeki altı ilköğretim okulundan seçilen 171 öğrenci üzerinde uygulanmıştır.
Değerlendirmede 27 soru ve yazılı anlatım çalışmalarına yönelik bir anket
kullanılmıştır.

Yıl 2008, Sayı: 18, 72 - 93, 03.12.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Abdulkadir Kırbaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 3 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 3 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Sayı: 18

Kaynak Göster

APA Kırbaş, A. (2010). İLKÖĞRETİM SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN (OKUL DEĞİŞKENİNE GÖRE) YAZILI ANLATIM METİNLERİNİN İNCELENMESİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(18), 72-93.