Bu araştırma yetişkinlerinin yaşamın ilk yıllarının çocuk gelişimindeki
önemine dair farkındalık düzeylerini incelemiştir. Araştırmacı Türk yetişkinlerinin
yaşamın ilk yıllarının çocuk gelişimindeki önemine dair farkındalık düzeylerini
ölçmek amacıyla Likert tipi bir tutum ölçeği geliştirmiş. Katılımcıların sosyoekonomik
seviyeleri, eğitim düzeyleri, cinsiyetleri ve ana-babalık durumları
bağımsız değişken olarak belirlenmiştir. Bulgular okur-yazar Türk yetişkinlerinin
yaşamın ilk yıllarının çocuk gelişimi için önemine dair yüksek sayılabilecek bir
farkındalık düzeyine sahip olduklarım göstermiştir. Farklı eğitim düzeyine sahip
katılımcılar arasında yaşamın ilk yıllarının çocuk gelişiminin önemine dair
farkındalık düzeyi açısından önemli farklılıklar bulunmuştur. Daha yüksek eğitimli
katılımcıların farkındalık düzeylerinin; düşük eğitimli katılımcılardan istatistiksel
olarak anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Bulgular doğrultusunda,
amacı ana-babaları yaşamın ilk 3 yılının çocuk gelişimi için Önemine dair
bilinçlendirmek ve onları çocuklarının gelişimini destekleyebilecek şekilde
donatmak olan bir ana-baba eğitim program taslağı önerilmiştir.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 3 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Sayı: 18 |