Bu çalışmada, ingilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin ingilizce
yazma derslerindeki motivasyon türlerinin tespit edilmesi ve bu motivasyon türleri
ile yazma derslerindeki baharı düzeyleri arasındaki ilişkinin öz-belirleme kuramı
bakış açısına göre incelenmesi amaçlanmıştır.
Elde edilen verilerin analizi sonucunda, katılımcıların içsel ve öz-belirleme
düzeyi daha yüksek dışsal motivasyonlarının onların motivasyonsuzluk ve özbelirleme
düzeyi daha düşük motivasyonlarından oldukça yüksek olduğu tespit
edilmiştir. Ayrıca, katılımcıların motivasyon türleri ile yazmadaki başarıları
arasında önemli bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin motivasyonsuzluk
ve öz-belirleme düzeyi daha düşük motivasyonları ile yazma başarıları arasında
kayda değer olumsuz bir korelasyon bulunurken öz-belirleme seviyesi daha yüksek
dışsal ve içsel motivasyon türleri ile yazma başarıları arasında olumlu korelasyon
tespit edilmiştir.
Çalışma sonucunda, öz-belirleme düzeyi yüksek motivasyon türlerinin
yazma derslerindeki başarı üzerinde diğer motivasyon türlerine göre çok daha etkili
olduğu ve daha olumlu etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuç
doğrultusunda, içsel ya da öz-belirleme düzeyi yüksek motivasyon türlerinin
geliştirilmesine yönelik öğretim etkinliklerinin öğrencilerin ingilizce yazma
derslerindeki başarı düzeylerine büyük katkı sağlayacağı ifade edilebilir.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 3 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Sayı: 18 |