Bu çalışma, fen-teknoloji ve kimya öğretimi programlarındaki öğrenme-öğretme
etkinliklerinin bilimin doğasını içerme düzeylerini ve niteliklerini
belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaca yönelik olarak 2004 yılında Milli Eğitim
Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı Tarafından geliştirilen ilköğretim Fen
ve Teknoloji dersi öğretim programı ve Canada'nın; Ontario, Atlantic ve British
Colombia eyaletlerinin ortaöğretim kimya dersi öğretim programlarındaki
etkinlikler incelenmiştir. Programları incelemek için bilimin doğası boyutları
dikkate alınarak analitik bir rubrik geliştirilmiş ve kullanılmıştır. Rubrik
değerlendirmesi sonucunda Türkiye 'deki Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı
ile British Colombia Kimya Dersi Öğretim Programlarındaki etkinliklerde bilimin
doğasına oldukça yüksek oranda yer verildiği görülmüştür.
Bilimin doğası rubrik aktif öğrenme etkinlikleri fen öğretim programlan
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 3 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Sayı: 18 |