BibTex RIS Kaynak Göster

FEN ÖĞRETİMİ PROGRAMLARINDAKİ ETKİNLİKLERİN RUBRİK KULLANILARAK BİLİMİN DOĞASI AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2008, Sayı: 18, 233 - 245, 03.12.2010

Öz

Bu çalışma, fen-teknoloji ve kimya öğretimi programlarındaki öğrenme-öğretme
etkinliklerinin bilimin doğasını içerme düzeylerini ve niteliklerini
belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaca yönelik olarak 2004 yılında Milli Eğitim
Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı Tarafından geliştirilen ilköğretim Fen
ve Teknoloji dersi öğretim programı ve Canada'nın; Ontario, Atlantic ve British
Colombia eyaletlerinin ortaöğretim kimya dersi öğretim programlarındaki
etkinlikler incelenmiştir. Programları incelemek için bilimin doğası boyutları
dikkate alınarak analitik bir rubrik geliştirilmiş ve kullanılmıştır. Rubrik
değerlendirmesi sonucunda Türkiye 'deki Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı
ile British Colombia Kimya Dersi Öğretim Programlarındaki etkinliklerde bilimin
doğasına oldukça yüksek oranda yer verildiği görülmüştür.

Yıl 2008, Sayı: 18, 233 - 245, 03.12.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İclal Avinç Bu kişi benim

Fatma Ağgül Bu kişi benim

Samih Bayrakçeken Bu kişi benim

Nurtaç Canpolat Bu kişi benim

Suat Çelik Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 3 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 3 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Sayı: 18

Kaynak Göster

APA Avinç, İ., Ağgül, F., Bayrakçeken, S., Canpolat, N., vd. (2010). FEN ÖĞRETİMİ PROGRAMLARINDAKİ ETKİNLİKLERİN RUBRİK KULLANILARAK BİLİMİN DOĞASI AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(18), 233-245.