Duygusal zekâ, azim, sebat, kendi kendini harekete geçirebilmeyi kapsayan,
diğerlerinin ne hissettiğini anlayabilme ve dürtülere hakim olabilmeyi sağlayan
temel yaşam becerisi olup, kendini tanıma(self-awareness), duyguları
yönetebilme(self-regulation), motivasyon(motivation), başkalarının duygularını
anlayabilme(empati) ve sosyal beceriler(Goleman, 2000: 393-394) olmak üzere beş
temel yetenekten oluşmaktadır. Bu çalışmada derinlemesine bilgi elde etmek
amacıyla nitel bir yaklaşım tercih edilmiştir. Konuyla ilgili literatür taraması
yapılarak hazırlanan çalışmanın kavramsal çerçevesi duygusal zekâ ve duygusal
zekâ kapsamına giren beş temel yetenek ile liderlikte duygusal zekâ faktörlerini
kapsamaktadır. Bu çalışmada Özter'in "Ulusal Mücadelede Denktaş" adlı kitabı
analiz edilerek Rauf Ra if Denktaş'ın duygusal zekâ özelliklerine sahip olup olmadığı
araştırılmıştır. Araştırmada Rauf Raif Denktaş duygusal zekâ kapsamında olan
kendini tanıma, duyguları anlayabilme, motivasyon, başkalarının duygularını
anlayabilme ve sosyal beceri yeteneklerine göre irdelenmiş ve Denktaş 'm yüksek
duygusal zekâya sahip etkili ve dönüşümcü liderlik davranışları sergilediği
sonucuna varılmıştır.
Duygusal Zekâ Duygusal Zekâ Yetenekleri Liderlik Rauf Raif Denktaş
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 3 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Sayı: 17 |