Okul öncesi dönemde sanat eğitimi uygun şekilde işlendiğinde çocukların
yaratıcılıklarını geliştiren büyük bir potansiyele sahiptir. Duygularını dille, müzikle
ve programdaki diğer etkinliklerle ifade edemeyen çocuklar, sanat etkinlikleri ile
kendilerini ifade etme imkânı bulmakta ve rahatlamakta, kendilerine özgü yeni
ürünler oluşturarak doyuma ulaşmaktadırlar. Okul öncesi sanal etkinliklerinin bu
olumlu etkileri yaratması için öğretmenlere büyük görevler düşmektedir. Çocukların
sanat etkinlikleri ile ilgili deneyim elde etmeleri öğretmenlerinin onların gelişim ve
öğrenmelerindeki rehberliğine bağlıdır. Bu nedenle okul öncesi öğretmenlerinin
sanat eğitimi açısından gerekli bilgi, deneyim ve pedagojik donanıma sahip olmaları
gerekmektedir. Bu durum okul öncesi bölümlerinde lisans düzeyinde verilen resim
eğitiminin önemini ortaya koymaktadır.
Çalışmanın amacı, Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi,
Okul Öncesi Anabilim Dalında öğrenim gören öğretmen adaylarının resim öğretimi
dersine yönelik algılarını tespit etmek ve bu algılarının sınıf cinsiyet, akademik
başarı gibi bağımsız değişkenler açısından değişip değişmediğini belirlemektir.
Araştırmada örneklemden veri toplama aracı olarak beşli likert tipi anket tekniği
kullanılmıştır. Anket toplam 31 madde olup, güvenilirlik katsayısı 0,71 olarak
hesaplanmıştır.
Okul öncesi eğitim sanat eğitimi resim öğretimi eğitim çocuk resmi
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 3 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Sayı: 17 |