Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerinde trigonometri öğretimini
değerlendirmektir. Çalışmada bilgi toplamak için 10 trigonometri sorusundan
oluşan trigonometri bilgi testi kullanılmıştır. Bu test, 2007 - 2008 öğretim yılında
Mecidiye Anadolu Lisesi ve Merkez Anadolu Lisesi 3. Sınıfında öğrenim gören ve
rastgele seçilen 80 öğrenciye uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde yüzde
kullanılmıştır. Sonuç olarak. Öğrencilerin trigonometri konusunu kavramsal olarak
değil, genelde ezbere dayalı olarak öğrendikleri, ayrıca problemleri çözmek için
birim çemberi kullanmadıkları tespit edilmiştir.Trigonometri öğretiminden ortaya
çıkan güçlüklerin üstesinden gelmek için bazı öneriler getirilmiştir.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 3 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Sayı: 17 |