Günümüze kadar süregelen yabancı dil eğitimine yönelik çeşitli alanlardaki
çalışmalar bir gerçeği ortaya koymuştur; o da sınıf ortamında öğrenenlerin ruh
evrenini ve soyut dünyasını geliştirmeye dönük ders malzemelerinin niteliğinin ne
olması gerektiği konusundaki kesinsiz tutumdur. Oysa bilinmektedir ki, yazınsal
metinlerin öğrenenlerin düşünce evrenini devindiren, soyut dünyalarını derinleştiren
ve göz ardı edilemeyen bir işlevi vardır. Bu çalışmanın amacı da, sözü edilen
noktalardan yola çıkarak öğrenende yeni sorgulama atılımları yaratabilecek,
onların soyut dünyalarını daha da etkinleştirebilecek potansiyele sahip olan farklı
kültür dizgelerinde yapılandırılmış yazınsal metinlerle öğrenenleri yüzleştirerek,
onları bu sayede metinlerle bir hesaplaşmaya yönlendirmektir. Bunun sonucu olarak
çağdaş donanımlı, kendine güvenen, üretken ve eleştirel bakış sahibi bireylerden
oluşan sağlıklı bir toplum yaratmaktır. Bu yaratıma en elverişli ortamlardan biri de,
karşılaştırmalı çalışmalarla elde edilen ve yabancı dil eğitimine de yeni boyutlar
kazandıran doğurguların yer aldığı zengin yataklardır.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 3 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Sayı: 17 |