BibTex RIS Kaynak Göster

KARŞILAŞTIRMALI EDEBİYAT ÇALIŞMALARININ YABANCI DİL EĞİTİMİNE KATKISINA YÖNELİK BİR UYGULAMA

Yıl 2008, Sayı: 17, 254 - 270, 03.12.2010

Öz

Günümüze kadar süregelen yabancı dil eğitimine yönelik çeşitli alanlardaki
çalışmalar bir gerçeği ortaya koymuştur; o da sınıf ortamında öğrenenlerin ruh
evrenini ve soyut dünyasını geliştirmeye dönük ders malzemelerinin niteliğinin ne
olması gerektiği konusundaki kesinsiz tutumdur. Oysa bilinmektedir ki, yazınsal
metinlerin öğrenenlerin düşünce evrenini devindiren, soyut dünyalarını derinleştiren
ve göz ardı edilemeyen bir işlevi vardır. Bu çalışmanın amacı da, sözü edilen
noktalardan yola çıkarak öğrenende yeni sorgulama atılımları yaratabilecek,
onların soyut dünyalarını daha da etkinleştirebilecek potansiyele sahip olan farklı
kültür dizgelerinde yapılandırılmış yazınsal metinlerle öğrenenleri yüzleştirerek,
onları bu sayede metinlerle bir hesaplaşmaya yönlendirmektir. Bunun sonucu olarak
çağdaş donanımlı, kendine güvenen, üretken ve eleştirel bakış sahibi bireylerden
oluşan sağlıklı bir toplum yaratmaktır. Bu yaratıma en elverişli ortamlardan biri de,
karşılaştırmalı çalışmalarla elde edilen ve yabancı dil eğitimine de yeni boyutlar
kazandıran doğurguların yer aldığı zengin yataklardır.

Yıl 2008, Sayı: 17, 254 - 270, 03.12.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Melik Bülbül Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 3 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 3 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Bülbül, M. (2010). KARŞILAŞTIRMALI EDEBİYAT ÇALIŞMALARININ YABANCI DİL EĞİTİMİNE KATKISINA YÖNELİK BİR UYGULAMA. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(17), 254-270.