BibTex RIS Kaynak Göster

LİSE İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE ARAŞTIRMANIN ROLÜNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2008, Sayı: 17, 271 - 285, 03.12.2010

Öz

Bu çalışmada, liselerde görev yapmakta olan İngilizce öğretmenlerinin
bilimsel araştırmalar ve bu araştırmaların sonuçlarının İngilizce öğretimi süreci
açısından yer ve önemlerine ilişkin düşüncelerinin saptanması amaçlanmıştır.
Çalışmada, ayrıca, lise İngilizce öğretmelerinin bu düşüncelerinin farklı değişkenler
açısından incelenmesi de hedeflenmiştir.
Yapılan anketlerin analizleri sonucunda, İngilizce öğretmenlerinin,
araştırma ve sonuçlarını İngilizce öğretimi açısından önemli buldukları, yapılan
araştırmaları nispeten takip etmeye, bulgularını sınıf ortamına taşımaya ve kısmen
de araştırma yapmaya çalıştıkları, ancak imkanlarının bunları gerçekleştirmeye
elverişli olmadığı yönünde görüşlere sahip oldukları belirlenmiştir.
Diğer taraftan, bu görüşler arasında öğretmenler arasındaki cinsiyet, yaş,
tecrübe, mezun olunan bölüm, sahip olunan akademik derece ve çalışılmakta alan
okul gibi değişkenler açısından kayda değer bir farkın olmadığı görülmüştür.

Yıl 2008, Sayı: 17, 271 - 285, 03.12.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Savaş Yeşilyurt Bu kişi benim

Hakan Demiröz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 3 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 3 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Yeşilyurt, S., & Demiröz, H. (2010). LİSE İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE ARAŞTIRMANIN ROLÜNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(17), 271-285.