ÖZET
Bu çalışmada problem çözme becerisinin felsefi temelleri
tartışılmaya çalışılmıştır. Problem çözme becerisi, bireyin birey olma ve
çevresiyle baş etme sürecinde en belirleyici rollerinden birisidir.
Problemlerin ve çözüm yaklaşımlarının dinamik oluşu sürekli değişmeye yol
açmaktadır. Bu koşullar, düşünebilen, üretebilen, meraklı bireyler
yetiştirilmesi ihtiyacını göstermektedir. Bu anlayış doğrultusunda, eğitim
sistemimizde bir düşünme süreci olarak problem çözme becerisine ağırlık
verilmesinin önemi ortaya çıkmıştır. Problem çözme becerisi, bilgi edinmede
esastır. Bilgi de, yaşantı edinmede, yaşantıları geliştirmede ve yeniden
düzenlemede üraçtjr.
Anahtat Kelimeler: Problem çözme becerisi, öğrenme-öğretme sûren,
eğitim
ABSTRACT
Basic Philosophy Of Problem Solving
This study is intended to explore the basic philosophy of problem
solving, Problem solving is one of the most significant factors in the process
that makes a person an individual and enables him to cope with the barriers
in his environment. The fact that problems and the approach to solve them
are dynamic causes a continuous change. Thai being the condition, it is vital
to enable individuals to think, produce and wonder. This is what makes it
inevitable to focus on problem solving in our educational system because
the essence of learning is problem solving. In addition , learning is anundeniable tool in having a proper life, to develop that particular life and
consequently to reorganize it.
Key Words: Problem solving, Learning-teaching process, education
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 3 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Sayı: 10 |