Bu çalışmanın amacı, Hayat Bilgisi Dersi genel amaçlarının Avrupa
Birliği eğitim politikalarına uyum düzeyini belirleyebilmektir. 2004-2005
öğretim yılında Erzurum, Erzincan ve Ağrı merkez ilköğretim okullarında
görev yapan öğretmenler arasında şans yoluyla seçilen 300 öğretmen ve
Atatürk Üniversitesine bağlı Kazım Kardbekir, Erzincan ve Ağrı Eğitim
Fakültelerinde okuyan 450 son sınıf öğrenciye veri toplama aracı
uygulanmıştır. Bulgular yüzde (%), frekans (f), t testi, ve F testi istatistiksel
teknikleri kullanılarak çözümlenerek sonuç ve önerilere gidilmiştir. Bu
bağlamda Avrupa Birliği 'ne uyum sürecinde eğitim ile ilgili istenen şartlar
ve bunların Hayat Bilgisi dersi genel amaçlarının uyum düzeyi, eğitim
sistemimizde yapılacak yenilikleri sınıf öğretmenliği adaylarının ve
öğretmenlerin görüşlerini de alarak belirlemek, Türkiye 'deki eğitim
açısından ve etkili bir vatandaş yetiştirmek açısından önem taşımaktadır.
Avrupa Birliği Hayat Bilgisi dersi ilköğretim eğitim programı
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 3 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Sayı: 11 |