BibTex RIS Kaynak Göster

HAYAT BİLGİSİ DERSİ GENEL AMAÇLARININ AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM POLİTİKALARINA UYUM DÜZEYİ

Yıl 2005, Sayı: 11, 65 - 85, 03.12.2010

Öz

Bu çalışmanın amacı, Hayat Bilgisi Dersi genel amaçlarının Avrupa
Birliği eğitim politikalarına uyum düzeyini belirleyebilmektir. 2004-2005
öğretim yılında Erzurum, Erzincan ve Ağrı merkez ilköğretim okullarında
görev yapan öğretmenler arasında şans yoluyla seçilen 300 öğretmen ve
Atatürk Üniversitesine bağlı Kazım Kardbekir, Erzincan ve Ağrı Eğitim
Fakültelerinde okuyan 450 son sınıf öğrenciye veri toplama aracı
uygulanmıştır. Bulgular yüzde (%), frekans (f), t testi, ve F testi istatistiksel
teknikleri kullanılarak çözümlenerek sonuç ve önerilere gidilmiştir. Bu
bağlamda Avrupa Birliği 'ne uyum sürecinde eğitim ile ilgili istenen şartlar
ve bunların Hayat Bilgisi dersi genel amaçlarının uyum düzeyi, eğitim
sistemimizde yapılacak yenilikleri sınıf öğretmenliği adaylarının ve
öğretmenlerin görüşlerini de alarak belirlemek, Türkiye 'deki eğitim
açısından ve etkili bir vatandaş yetiştirmek açısından önem taşımaktadır.

Yıl 2005, Sayı: 11, 65 - 85, 03.12.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Çavuş Şahin Bu kişi benim

Ramazan Sever Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 3 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 3 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Şahin, Ç., & Sever, R. (2010). HAYAT BİLGİSİ DERSİ GENEL AMAÇLARININ AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM POLİTİKALARINA UYUM DÜZEYİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(11), 65-85.