BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2005, Sayı: 11, 155 - 185, 03.12.2010

Öz

AKTİF ÖĞRENME STRATEJİLERİ ÜZERİNE BİR DERLEME ÇALIŞMASI

Yıl 2005, Sayı: 11, 155 - 185, 03.12.2010

Öz

Aktif öğrenme, öğrenenin kendi öğrenmesinin yönetim ve
sorumluluğunu taşıdığı, öğrenme sürecinde hem zihinsel hem de fiziksel
yönden aktif olduğu, süreç boyunca sürekli olarak alternatif ölçme ve
değerlendirme yöntemleriyle değerlendirildiği ve süreç sonunda kalıcı
öğrenmeler sağlandığı bir öğrenme modeli olarak tanımlanabilir. Öğrenenin
öğrenme sürecine aktif katılımım sağlama amacına yönelik olarak kullanılan
stratejilerin en önemlileri arasında 1. Projeye Dayalı Öğrenme, 2. Probleme
Dayalı Öğrenme, 3. İşbirlikçi Öğrenme ve 4. Sorgulamaya Dayalı Öğrenme
sayılabilir.
Bu çalışmada, yukarıda belirtilen aktif öğrenme stratejileri literatür
ışığında tartışılmıştır. Birbirine oldukça yakın özellikler taşıyan bu aktif
Öğrenme stratejilerinin benzerlikleri ve farklılıkları ortaya konmaya
çalışılmıştır. Ayrıca bu farklılıkları ve benzerlikleri daha anlaşılır bir
biçimde ifade etmek için bir tablo oluşturulmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Suat Çelik Bu kişi benim

Erdal Şenocak Bu kişi benim

Samih Bayrakçeken Bu kişi benim

Yavuz Taşkesenligil Bu kişi benim

Kemal Doymuş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 3 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 3 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Çelik, S., Şenocak, E., Bayrakçeken, S., Taşkesenligil, Y., vd. (2010). AKTİF ÖĞRENME STRATEJİLERİ ÜZERİNE BİR DERLEME ÇALIŞMASI. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(11), 155-185.