Bu araştırmada, ilköğretim öğreticilerinin müzik zekası ile
matematik Şutumu arasında ilişki olup olmadığı incelenmiştir. Araştırmanın
örneklemini. Erzurum Hinde, Sakıp Sabancı, Yunus Emre ve Aliravi
ilköğretim okullarında 2003-2004 öğretim yılında 5. sınıfta öğrenim gören
46 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada verilerin toplanmasında Çocuklar
İçin Çoklu Zeka Gözlem Formunun Müziksel/Ritmik Zeka Öğretmen ve
Öğrenci Alt Formu ve Matematik Tutumu Envanteri kullanılmıştır. Bulgular,
öğrencilerin kendilerine ilişkin matematiksel/ritmik zeka değerlendirmeleri
yükseldikçe î. matematiğin yararlarına olan tutumları, 2. ailenin
matematiğe karşı tutumları ve 3. algılanan matematik başarılarının
yükseldiğini, 4. matematiğin erkek işi olduğuna ilişkin görüşlerinin ise
düştüğünü göstermektedir. Ayrıca öğrencilerin kendilerine ilişkin
matematiksel/ritmik zeka değerlendirmeleri yükseldikçe öğretmenlerin de
öğrencilerin matematiksel/ritmik zeka değerlendirmeleri de yükselmektedir.
Öğretmenlerin, öğrencilere ilişkin matematiksel/ritmik zeka
değerlendirmeleri ile öğrencilerin algılanan matematik başarıları arasında
doğru yönde bir ilişki bulunmuştur. Matematiği bir erkek işi olarak görme ve
matematiğe yönelik algılanan kaygı alt boyutlarında erkek öğrencilerin
puanları kız öğrencilerinkinden yüksek (p < 0.05) bulunmuştur. Müzik
yeteneği öğretmenler tarafından iyi algılanan öğrenciler ile vasat olarak
algılanan öğrenciler arasında, kendilerini matematiğe yetenekli
algılamaları, müziksel/ritmik zeka öğrenci ve öğretmen gözlem formu
açısından müzik yeteneği iyi değerlendirilen öğrencilerin lehine farklar
bulunmuştur (p < 0.05).
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 3 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Sayı: 11 |