Bu çalışmanın amacı: okul öncesi eğitimin, ilköğretim birinci sınıf
öğrencilerinin gelişim özellikleri üzerindeki etkisini incelemektir.
Araştırmada ilköğretim birinci sınıflarda öğrenim gören 425 öğrenci
örnekleme alınmıştır. Araştırmada araştırmacılar tarafından hazırlanan ve
ön uygulamaları yapılan 67 maddelik gözlem formu kullanılmıştır. Elde
edilen veriler SPSS paket programında analiz edilmiştir. Verilerin analizleri
sonucunda; psiko-sosyal. dilsel, psiko-motor ve bilişsel gelişim özellikleri
bakımından, okul öncesi eğitimi almış olan öğrencilerin diğer öğrencilere
göre daha iyi durumda oldukları bulunmuştur. Ancak cinsel gelişim
özellikleri açısından öğrenciler arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.
Okul Öncesi eğitim psiko-soyal gelişim dilsel gelişim cinsel gelişim psiko-motor gelişim
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Sayı: 11 |