Bu çalışmada, sınıf öğretmeni adaylarının akademik başarılarının
cinsiyet ve öğretim şekli (birinci ve ikinci öğretim). Kamu Personeli Seçme
Sınavı (KPSS) başarılarının ise akademik başarı, cinsiyet ve öğretim şekli
değişkenleri açısından incelenmesi konu edilmiştir. Bulgulara göre, sınıf
öğretmeni adaylarının akademik başarıları açısından kızlar erkeklerden
anlamlı düzeyde başarılı olduğu sonucu elde edilmiştir. Ancak birinci ve
ikinci öğretim mezunlarının akademik başarıları arasında önemli bir fark
gözlenmemiştir. Sınıf öğretmeni adaylarının akademik başarıları He KPSS
başarılan arasında pozitif ilişki olduğu, cinsiyete göre adayların KPSS
başarılarında erkek adaylar lehine anlamlı fark olduğu, öğretim şekli
değişkeni açısından ise, adayların KPSS başarılarında birinci öğretim lehine
anlamlı fark olduğu görülmüştür. Bu sonuca göre yorumlar yapılarak
önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Sayı: 11 |