Matematik öğretiminde kavramsal öğrenme sön derece önemlidir.
Üniversiteye gelen öğrenciler ortaöğretimde başlayan işlemsel öğrenmeye
önem verme alışkanlıklarım lisans öğrenimlerinde de sürdürmektedirler. Bu
çalışmada, ilköğretim matematik öğretmenliği 2. sınıf öğrencilerinin alt
vektör uzayı kavramını kavramsal olarak Öğrenip öğrenemedikleri tespit
edilmeye çalışılmıştır. Bu çalışma sonucunda öğrencilerin alt vektör uzayı
kavramını işlemsel olarak öğrendikleri ve içselleştiremedikleri görülmüştür.
Alt vektör uzayı kavramını öğrencilerin niçin kavramsal öğrenemedikleri
üzerinde durularak, öğreticilere bir takım öneriler sunulmuştur.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Sayı: 11 |