Bu çalışmanın amacı; Eğitim Fakültelerinin Sınıf Öğretmenliği
Programında okutulan teorik ve uygulamalı matematik derslerinin (Temel
Matematik, Matematik Öğretimi), bu bölümlerden mezun olan öğrencilere
öğretmenlik mesleklerinde sağlamış olduğu olumlu veya olumsuz etkilerinin
araştırılmasıdır.
Çalışmanın örneklemini; Erzurum il merkezinde çalışan farklı
üniversitelerden mezun rasgele seçilen 40 sınıf öğretmeni, Erzurum iline
bağlı Oltu ilçe merkezinde çalışan farklı üniversitelerden mezun rasgele
seçilen 30 sınıf öğretmeni ile Ağrı il merkezinde çalışan farklı
üniversitelerden mezun yine rasgele seçilen 30 sınıf öğretmeni
oluşturmaktadır. Bu çalışmada anket ve mülakat yöntemi kullanılmıştır.
Anketlerin değerlendirilmesi ile; sınıf öğretmenlerinin lisans düzeyinde
almış oldukları matematik derslerinin, onlara öğretmenlik mesleklerinde
sağlamış oldukları olumlu veya olumsuz katkılar nitel olarak tespit
edilmiştir.
Araştırmada elde edilen bilgilerin test edilmesine yönelik olarak,
yüzde frekans uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlar; sınıf öğretmenlerinin
Eğitim Fakültelerinde almış oldukları matematik derslerinin, onların
matematiğe karşı tutumlarında olumlu bir değişmenin olmadığı ve
matematik eğitiminde almış oldukları bilgi ve deneyimlerini öğretmenlik
mesleklerinde fazla kullanamadıkları tespit edilmiştir. Öğretmenlerle birebir
yapılan mülakatların değerlendirilmesinden elde edilen bulgular ışığında,
Eğitim Fakültelerinin Sınıf Öğretmenliği Programında verilen matematik
derslerinin öğretmenlik mesleğindeki kullanılabilirliğinde istenilen verimin
alınabilmesi için bazı öneriler sunulmuştur.
Matematik Öğretimi Sınıf Öğretmeni Tutum Matematik Dersi Eğitim Fakültesi
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Sayı: 11 |