Bu çalışmada yüksek öğretim kurumlarında Termodinamik içerikli
olarak okutulmakta olan Kimya derslerinde öğretimi güç bir kavram olarak
dikkat çeken entropi kavramıyla ilgili düzenlemelere ve açıklamalara yer
verilmiştir. Entropi kavramı günümüze kadar sistemlerin düzensizliğinin bir
ölçüsü olarak öğretilmiş ve bu yaklaşım da öğrenci anlayışlarının,
çevresindeki olayların, bir kaosun parçasıymış gibi gelişmesine neden
olmuştur Doğal yaşamla ilgili izlenimleri mükemmel bir düzen unsuru
taşımasına rağmen öğrendiklerinin bu durumla çelişiyor gözükmesi
entropinin tanımdan öteye öğrenci hayatına yansımamasına neden
olmaktadır. Bu çalışmayla entropiye ilişkin çeşitli ipuçları sunarak
entropiyi öğretmenlerin bile anlatmaktan çekindikleri bir konu olmaktan
çıkarmak amaçlanmaktadır.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Sayı: 11 |