BibTex RIS Kaynak Göster

IX. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME STİLLERİ İLE COĞRAFYA DERSİ BAŞARI PUANLARI VE COĞRAFYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN İNCELENMESİ

Yıl 2006, Sayı: 13, 1 - 10, 04.12.2010

Öz

Bu araştırmanın amacı, IX. sınıf Öğrencilerin öğrenme stillerini belirlemek, coğrafya dersi
başarı puanlan ve coğrafya dersine yönelik tutumları ile öğrenme stilleri arasında anlamlı
bir farklılık olup olmadığını incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 362 IX. sınıf
öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada, kişisel bilgi formu, Kolb'iln (Aşkar&Akkoyunlu,
1993) "öğrenme stilleri envanteri" ve Demirkaya (2003) tarafından geliştirilen "coğrafya
tutum ölçeği" kullanılmıştır. Araştırma verileri tek yönlü varyans analizi (ANOVA),
Scheffe testi ve t testleri ile analiz edilmiş ve SPSS-10.0 istatistik paket programı
kullanılmıştır. IX. sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri ile coğrafya dersi başarı puanları
arasında anlamlı bir farklılığın olduğu bulunmuştur.

Yıl 2006, Sayı: 13, 1 - 10, 04.12.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Adem Sezer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 4 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 4 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Sezer, A. (2010). IX. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME STİLLERİ İLE COĞRAFYA DERSİ BAŞARI PUANLARI VE COĞRAFYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN İNCELENMESİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(13), 1-10.