Bu araştırmanın amacı, IX. sınıf Öğrencilerin öğrenme stillerini belirlemek, coğrafya dersi
başarı puanlan ve coğrafya dersine yönelik tutumları ile öğrenme stilleri arasında anlamlı
bir farklılık olup olmadığını incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 362 IX. sınıf
öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada, kişisel bilgi formu, Kolb'iln (Aşkar&Akkoyunlu,
1993) "öğrenme stilleri envanteri" ve Demirkaya (2003) tarafından geliştirilen "coğrafya
tutum ölçeği" kullanılmıştır. Araştırma verileri tek yönlü varyans analizi (ANOVA),
Scheffe testi ve t testleri ile analiz edilmiş ve SPSS-10.0 istatistik paket programı
kullanılmıştır. IX. sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri ile coğrafya dersi başarı puanları
arasında anlamlı bir farklılığın olduğu bulunmuştur.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Sayı: 13 |