BibTex RIS Kaynak Göster

FUTBOLUN SPOR VE EĞİTİM ARACI OLARAK FONKSİYONEL YAPISI

Yıl 2006, Sayı: 13, 19 - 21, 04.12.2010

Öz

Bütün dünyada olduğu gibi ülkemizde de sporun arzu edilen seviyeye
ulaşabilmesinin en önemli fonksiyonel esaslarından birisinin spor eğitimi olduğu, bunun
içerisinde de temaşa sporu'nun en çarpıcı ve yaygını olan futbolun da ayrı bir yerinin
olduğu tartışılmazdır.
Ülkemizde her geçen gün, bu alandaki bilimsel çalışmalara daha da ağırlık
verilebilmiş olması ve 2002 yılında Japonya ve Güney Kore ortaklığıyla organize edilen
son Dünya Futbol Şampiyonasında Türk Milli Futbol Takımının dünya üçüncülüğüne
uzanması, sadece sportif başarıyı ortaya çıkarmamış, aynı zamanda Türk toplumunun
dünyadaki onuru, temsil gururu ve spor elçisi olmuştur.
Günümüzde futbol, apayrı bir teknik olgu, hatta yüksek gelir getiren sanayi sektörü
haline gelmiş olup, dünyanın en değerli ürünü olan milyonlarca hatta milyarlarca sayıda
futbol seyircisini de ortaya çıkarmıştır.
Baş döndürücü seviyelere ulaşan futbol sporu, artık okullaşma gereğini de mecbur
kılmış, gelişmiş ülkelerde olduğu gibi ülkemizde de bir eğitim aracı olarak
toplumsallaşmayı hatta bu yolla kültürlenmeyi de hızlandırmıştır. Yine futbol, kendini
oluşturan teknik, taktik ve kondisyon gibi elementlerle ruhsal ve eğitsel yönden daha
sağlıklı, dengeli bireylerin oluşmasında etkili bir spor çeşidi olmuştur denilebilir.

Kaynakça

  • BANGSBO. 1. (1996). Futbolda Fizik Kondisyon Antrenmanı, Bilimsel Bir Yaklaşım. (Çeviren: Hindal Gündüz). T.F.F. Eğt. Yay. İstanbuL.
  • BAŞER E.(1994). Futbolda Psikoloji ve Başarı. Yayınevi Yayıncılık, İstanbuL.
  • BiSANZ G.(1987) Futbol Ögretim Planı, Gençlerin Antrenmanı.(Çeviren: Öner Özmen). T.F.F. Egt. Yay. İstanbuL.
  • DOGAR A.V.(2002). Futbol Egitim ve Ö~retimi Ders Notları. Atatürk Üni. K.K. Eğt. Fak., Erzurum, 2002.
  • FERAH A.(l990). Futbol Egitim Ögretim. Neyir Matbaası,Ankara.
  • KARATOSUN H.(I991). Futbol Çocuk ve Gençlerin Egitimi. Altıntug Ofset Tesisleri, 2. Baskı, Isparta, 1991.
  • YILMAZ Z.(1990). Futbol Teknik. Basım. Eha Ajans, Dizgi; Ajans Ezgi, Ankara.
Yıl 2006, Sayı: 13, 19 - 21, 04.12.2010

Öz

Kaynakça

  • BANGSBO. 1. (1996). Futbolda Fizik Kondisyon Antrenmanı, Bilimsel Bir Yaklaşım. (Çeviren: Hindal Gündüz). T.F.F. Eğt. Yay. İstanbuL.
  • BAŞER E.(1994). Futbolda Psikoloji ve Başarı. Yayınevi Yayıncılık, İstanbuL.
  • BiSANZ G.(1987) Futbol Ögretim Planı, Gençlerin Antrenmanı.(Çeviren: Öner Özmen). T.F.F. Egt. Yay. İstanbuL.
  • DOGAR A.V.(2002). Futbol Egitim ve Ö~retimi Ders Notları. Atatürk Üni. K.K. Eğt. Fak., Erzurum, 2002.
  • FERAH A.(l990). Futbol Egitim Ögretim. Neyir Matbaası,Ankara.
  • KARATOSUN H.(I991). Futbol Çocuk ve Gençlerin Egitimi. Altıntug Ofset Tesisleri, 2. Baskı, Isparta, 1991.
  • YILMAZ Z.(1990). Futbol Teknik. Basım. Eha Ajans, Dizgi; Ajans Ezgi, Ankara.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

A. Vahit Doğar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 4 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 4 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Doğar, A. V. (2010). FUTBOLUN SPOR VE EĞİTİM ARACI OLARAK FONKSİYONEL YAPISI. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(13), 19-21.