BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM OKULLARINDAKİ YÖNETİCİ VE ÖĞRETMENLERİN TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ; AMASYA İLİ ÖRNEĞİ

Yıl 2006, Sayı: 13, 22 - 28, 04.12.2010

Öz

Bu çalışma, İlköğretim okullarında görevli yönetici ve öğretmenlerin Toplam
Kalite Yönetimi uygulamalarına ilişkin görüşlerini almak ve EFQM Mükemmellik
Modelini temel alarak genel bir değerlendirmenin yapılması amacıyla yürütülmüştür.
Çalışma, Amasya ilindeki ilköğretim okullarında görev yapan 29 yönetici ve 411 öğretmen
ile yürütülmüştür. Verilerin toplanmasında EFQM Mükemmellik Modeli Durum saptama
anketi kullanılmış ve veriler SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir.
Çalışma sonucunda, İlköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin
Toplam Kalite Yönetimine ilişkin dokuz alt başlık olarak belirlenen kriterlerin tamamında,
yöneticilerin görüşlerinin daha olumlu olduğu açık bir şekilde görülmüştür. Yöneticilerin
öğretmenlere nazaran Toplam Kalite Yönetimini daha fazla dikkate aldıkları ve
önemsedikleri sonucuna ulaşılmıştır.

Yıl 2006, Sayı: 13, 22 - 28, 04.12.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Üstün Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 4 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 4 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Üstün, A. (2010). İLKÖĞRETİM OKULLARINDAKİ YÖNETİCİ VE ÖĞRETMENLERİN TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ; AMASYA İLİ ÖRNEĞİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(13), 22-28.