Bu çalışma, İlköğretim okullarında görevli yönetici ve öğretmenlerin Toplam
Kalite Yönetimi uygulamalarına ilişkin görüşlerini almak ve EFQM Mükemmellik
Modelini temel alarak genel bir değerlendirmenin yapılması amacıyla yürütülmüştür.
Çalışma, Amasya ilindeki ilköğretim okullarında görev yapan 29 yönetici ve 411 öğretmen
ile yürütülmüştür. Verilerin toplanmasında EFQM Mükemmellik Modeli Durum saptama
anketi kullanılmış ve veriler SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir.
Çalışma sonucunda, İlköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin
Toplam Kalite Yönetimine ilişkin dokuz alt başlık olarak belirlenen kriterlerin tamamında,
yöneticilerin görüşlerinin daha olumlu olduğu açık bir şekilde görülmüştür. Yöneticilerin
öğretmenlere nazaran Toplam Kalite Yönetimini daha fazla dikkate aldıkları ve
önemsedikleri sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Sayı: 13 |