Bu araştırmanın amacı, Erzurum il merkezinde görev yapmakta olan okul
yöneticilerinin karar verme stratejilerinin yönetici olarak görev türleri, görev yaptıkları
okul tUrleri, cinsiyetIeri, çalışma süreleri, yönetici olarak çalışma süreleri, medeni
durumları, yaşları, egitim düzeyleri açısından incelenmesidir. Bu araştırmanın evreni,
Erzurum il merkezinde 2005-2006 öğretim yılında görev yapan okul yöneticilerinden
oluşmaktadır. Araştırma örneklerni, bu evrenden seçkisiz (random) olarak belirlenen
toplam i 110 bireyden oluşmaktadır. Araştırmada, bireylerin karar verme stratejileri ile
ilgili veriler ise Kuzgun (1992) tarafından geliştirilen Karar Stratejileri Ölçeği ile
toplanmıştır.Araştırma sonucunda sırasıyla şu bulgular elde edilmiştir:
Bireylerin; yönetici olarak yaptıkları görev türleri, görev yaptıkların okulun
tUrU, cinsiyetIeri, yaş grupları, çalışma süreleri ve yönetici olarak çalışma sUreleri ve
egitim dUzeylerine göre; bagımsız, mantıklı, içtepisel ve karasızlık karar verme stratejisi
puan ortalamaları arasında anlamlı farklılaşma olmadıgı; medeni durumlarına göre
yalnızca içtepisel karar verme stratejisi puan ortalamaları arasında bekarların lehine
anlamlı bir farklılaşma oldugu; ayrıca, yönetici olarak çalışma sUrelerine göre ise 21-30
yıl ile 1-10 yıl ve 11-20 yıl yönetici olarak çalışanların bagımsız; 11-20 yıl ile 1-10 yıl
yönetici olarak çalışanların ise mantıklı karar verme stratejisi puan ortalamaları arasında
anlamlı bir farklılaşma oldugu görülmektedir
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Sayı: 13 |