Barış, birlikte çalışan, iletişim kuran ve farklılıklara önem veren bir toplumda
gelişir. Barışın kalıcılığı ve sürdürülebilirliği, eğitim aracılığı ile oluşturulacak barış
ortamına bağlıdır. Eğitim, çeşitli nedenlerle ortaya çıkan şiddetin ve şiddet kültürünün
etkisinin azaltılması ya da bunun çoğalması ve şiddet karşıtı barış kültürünün
oluşturulmasında temel faktördür. Bu amaçla, insanlık değerlerinden "barış" temasının,
okul öncesi dönemde ele alınmasının, en az diğer eğitim kademeleri kadar önemli olduğu
düşüncesinden hareket edilerek bu araştırma planlanmıştır. Araştırmanın modeli, varolan
durumu ortaya koymak olduğundan, "Nitel Araştırma Yöntemi"ne uygunluk
göstermektedir. Farklı ülkelerde okul öncesi eğitim alanında çalışan 51 kişi (öğretmen,
yönetici, akademisyen, sivil toplum gönüllüleri, vb.) araştırmanın çalışma grubunu
oluşturmuştur. Araştırmaya katılan yüksek orta ve düşük gelişmişlik düzeyindeki
eğitimcilere, barış eğitiminde okul-aile-toplum işbirliğinin nasıl sağlanabileceği, barış
eğitimde hangi yöntem, materyal ve donanımları kullanılabileceğine ilişkin açık uçlu
sorular sorularak cevaplandırmaları istenmiştir. Araştırmacılar tarafından hazırlanmakta
olan "Erken Çocukluk Dönemi Barış Eğitimi Programı"nda, bu araştırmadan elde edilen
bulguların kullanılması planlanmaktadır.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Sayı: 13 |