Bu çalışmanın amacı, ilköğretim VII. sınıf öğrencilerinin Proje Tabanlı öğrenme
Yaklaşımına dayalı öğrenci gelişim dosyalarının (portfolyoların) kullanımıyla, Sosyal
Bilgiler dersi içerisindeki gelişimlerini takip etmek ve geliştirilen portfolyoları alternatif bir
değerlendirme yaklaşımı olan Portfolyo Değerlendirme yaklaşımı ile değerlendirip yapılan
değerlendirme sonuçlarının Öğrenme sürecine yansımalarını tespit etmektir.
Proje Tabanlı Öğrenmede Portfolyoların (Öğrenci Gelişim Dosyalarının) Kullanımı
ve Portfolyo Değerlendirmenin Öğrenme Sürecine Yansımalarını ortaya koymak amacıyla
yapılan araştırmada; program geliştirmede, öğrenme-öğretme süreçlerinin eğitim durumları
ve sınama durumları üzerinde odaklanılmıştır.
Çalışmanın sonuçları şöyle özetlenebilir; süreç sonrasında öğrenci, öğretmen ve
velilerin portfolyo değerlendirme ve proje tabanlı öğrenme yaklaşımlarına olan olumlu
tutumlarında artış olduğu gözlenmiştir. Süreç sonrasında Öğrencilerin sosyal bilgiler dersine
ayırdıkları çalışma sürelerindeki artışın çalışma açısından anlamlı bir fark oluşturduğu
sonucuna ulaşılmıştır. Öğrenciler, çalışma ile birlikte portfolyo ve projeleri için ders kitabı
dışındaki kaynakları (kütüphane, internet dergi) kullanmışlardır. Öğrenci porfolyolannın
incelenmesiyle elde edilen Portfolyo Değerlendirme puanları ile sınıf öğretmenin yaptığı
kağıt-kalem testleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuş; ancak veli-öğretmen ve öğrenciöğretmen
değerlendirmeleri arasındaki ilişki düşük düzeyde kalmıştır.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Sayı: 13 |