Bu araştırma, değişik orta öğretim kurumlarında öğrenim gören öğrencilerin öz
yeterlik algılarını bazı değişkenler açısından incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya
farklı okul türlerinden toplam 196 öğrenci alınmıştır. Öğrencilerin öz yeterlik algılarını
belirlemek amacıyla 1982 yılında Sherer ve arkadaşları tarafından geliştirilmiş olan ve
Gözüm ve Aksayan (1998) tarafından Türkçe'ye çevrilip güvenirlik ve geçerlik çalışması
yapılan "Öz Etkilik-Yeterlİk Ölçeği" kullanılmıştır. Verilerin analizinde t testi ve varyans
analizi kullanılmıştır. Apartman katında oturan öğrencilerin öz etk'ılik düzeyi müstakil
(bahçeli) evlerde oturanlardan yüksek çıkmıştır. Sınavla ve yetenekle öğrenci alan
okullarda öğrenim gören öğrencilerin öz etkilik düzeyi, genel liselerde öğrenim gören
öğrencilerden yüksek çıkmıştır. Öğrencilerin yaşadıkları yer köy, ilçe ve şehir olmasına
göre öz yeterlik algıları arasında anlamlı bir farklılaşma olduğu görülmüştür.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Sayı: 13 |