BibTex RIS Kaynak Göster

LİSE ÖĞRENCİLERİNİN ÖZ YETERLİLİK DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2006, Sayı: 13, 129 - 137, 04.12.2010

Öz

Bu araştırma, değişik orta öğretim kurumlarında öğrenim gören öğrencilerin öz
yeterlik algılarını bazı değişkenler açısından incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya
farklı okul türlerinden toplam 196 öğrenci alınmıştır. Öğrencilerin öz yeterlik algılarını
belirlemek amacıyla 1982 yılında Sherer ve arkadaşları tarafından geliştirilmiş olan ve
Gözüm ve Aksayan (1998) tarafından Türkçe'ye çevrilip güvenirlik ve geçerlik çalışması
yapılan "Öz Etkilik-Yeterlİk Ölçeği" kullanılmıştır. Verilerin analizinde t testi ve varyans
analizi kullanılmıştır. Apartman katında oturan öğrencilerin öz etk'ılik düzeyi müstakil
(bahçeli) evlerde oturanlardan yüksek çıkmıştır. Sınavla ve yetenekle öğrenci alan
okullarda öğrenim gören öğrencilerin öz etkilik düzeyi, genel liselerde öğrenim gören
öğrencilerden yüksek çıkmıştır. Öğrencilerin yaşadıkları yer köy, ilçe ve şehir olmasına
göre öz yeterlik algıları arasında anlamlı bir farklılaşma olduğu görülmüştür.

Yıl 2006, Sayı: 13, 129 - 137, 04.12.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fahri Sezer Bu kişi benim

İsa Yücel İşgör Bu kişi benim

Ahmet Ragıp Özpolat Bu kişi benim

Mukaddes Sezer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 4 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 4 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Sezer, F., İşgör, İ. Y., Özpolat, A. R., Sezer, M. (2010). LİSE ÖĞRENCİLERİNİN ÖZ YETERLİLİK DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(13), 129-137.