BibTex RIS Kaynak Göster

ÖRGÜTLERDE DEĞİŞİME YENİ BİR BAKIŞ: DİNAMİK OKUL VE YÖNETİMİ

Yıl 2006, Sayı: 13, 138 - 147, 04.12.2010

Öz

Yaşadığımız yüzyılın en önemli karakteristiklerinden birisi; değişim hızının
çok yüksek olmasıdır. Bu durum eğitim örgütleri açısından yeni bir konum ve yeni
bir yapıyı zorunlu kılmaktadır. En azından adaptasyon zorunluluğu eğitim
örgütlerini dinamik bir yapıya ulaşmak zorunda bırakmaktadır.
Bu çalışmada değişen bir dünyada gittikçe hız kazanan değişime ayak
uydurmak zorunda olan okulların dinamik olma durumları irdelenmiştir. Betimsel
tarama modeline dayanan bu çalışmada, dinamik okulun felsefi temelleri
açıklanmış, okullardaki değişimin yönü ele alınmış, dinamik okulun
karakteristikleri irdelenmiş ve dinamik okulu yönetecek okul yöneticisinin özellikleri
ortaya konmaya çalışılmıştır. Dinamik okulların diğer okullardan çevresel liderlik,
değişim baskıları ve seçenekli programlar gibi oldukça farklı yönlerinin olduğu
ortaya çıkarılan bu çalışma sonucunda dinamik okul yöneticilerinin de diğer
yöneticilerden farklı olarak, kolaylaştırıcı, dengeleyici, bayrak taşıyıcı ve köprü
kurucu olmak zorunda oldukları sonucuna ulaşılmıştır.

Yıl 2006, Sayı: 13, 138 - 147, 04.12.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatih Töremen Bu kişi benim

Alperen Gözler Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 4 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 4 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Töremen, F., & Gözler, A. (2010). ÖRGÜTLERDE DEĞİŞİME YENİ BİR BAKIŞ: DİNAMİK OKUL VE YÖNETİMİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(13), 138-147.