BibTex RIS Kaynak Göster

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE MONTESSORİ YAKLAŞIMI

Yıl 2006, Sayı: 13, 167 - 174, 04.12.2010

Öz

Literatür derlemesine dayalı bu çalışmada, son yıllarda gittikçe önem kazanan ve bir o
kadar da zorluklarla karşılaştığımız okul öncesi eğitimde, yurtdışında başarıyla uygulanmış bir
yaklaşım olan Montessori yaklaşımı ana hatlarıyla ele alınmıştır. Bu yaklaşımın teorik olarak bir
çerçevesi çizilmiş ve daha sonra ilkeleri, okul öncesi eğitimde karşılaşılan pratik uygulamaları
ve bu uygulamalarda öğretmenlerin rolü incelenmiştir. Eskiden beri birçok ülkede
uygulanmasına rağmen, ülkemizin eğitim programlarının çağdaş yaşamla uyumlu duruma
getirildiği bu yıllarda, okul öncesi dönemin de buna uyum sağlaması gerekliliği
düşünülmektedir.

Yıl 2006, Sayı: 13, 167 - 174, 04.12.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

M. Nur Tuğluk Bu kişi benim

Kerim Gündoğdu Bu kişi benim

H. İbrahim Kaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 4 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 4 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Tuğluk, M. N., Gündoğdu, K., & Kaya, H. İ. (2010). OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE MONTESSORİ YAKLAŞIMI. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(13), 167-174.