BibTex RIS Kaynak Göster

SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN EMPATİK BECERİLERİNİN BİREYSEL DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2006, Sayı: 13, 207 - 217, 04.12.2010

Öz

Bu araştırmada, Sınıf Öğretmenliği öğrencilerinin empatik becerilerinin bireysel
değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır.
Araştırmanın evrenini, 2004-2005 öğretim yılında Atatürk Üniversitesi Kazım
Karabekir Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı'nda her
sınıf seviyesinde 6 olmak üzere toplam 24 şubede öğrenim gören 1253 öğrenci
oluşturmaktadır.
Araştırmanın ömeklemi, belirtilen anabilim dalında her sınıf seviyesinden seçkisiz
(random) olarak belirlenen birer şube birinci öğretim ve birer şube ikinci öğretim olmak
üzere toplam 8 şubede öğrenim gören 271 öğrenciden oluşmaktadır.
Araştırmada empatik becerilerin ölçülmesinde Dökmen (1988) tarafından geliştirilen
Empatik Beceri Ölçeği-B Formu kullanılmıştır. Ayrıca araştırmaya katılanlar hakkında
bilgi toplamak amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu uygulanmıştır.
İstatistiksel çözümlemeler, bağımsız gruplar için t (Independent Samples t Test) testi ve tek
yönlü varyans (One-Way ANOVA) analizi ile değerlendirilmiştir.
Bulgulara göre; Sınıf Öğretmenliği öğrencilerinin cinsiyet, sınıf seviyesi, öğretim şekli,
Sınıf Öğretmenliği anabilim dalını tercih sırası ve Sınıf Öğretmenliğini kabul derecesi
değişkenleri açısından empatik beceri puanları arasında istatistiksel olarak önemli bir fark
olmadığı görülmüştür.

Yıl 2006, Sayı: 13, 207 - 217, 04.12.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

M. Hanifi Ercoşkun Bu kişi benim

Mücahit Dilekmen Bu kişi benim

Şükrü Ada Bu kişi benim

Ahmet Nalçacı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 4 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 4 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Ercoşkun, M. H., Dilekmen, M., Ada, Ş., Nalçacı, A. (2010). SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN EMPATİK BECERİLERİNİN BİREYSEL DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(13), 207-217.