Bu araştırma annelerin eğitim seviyelerine göre resmi ilköğretim okul bünyesinde
bulunan anasınıflarını seçerken göz önünde bulundurdukları nitelikleri ve anaokulundan
beklentilerini incelemek üzere yapılmıştır. Burada genel amaç söz konusu ana sınıflardaki
eğitimin annelerin beklentilerine cevap verip vermediğini ortaya koymaktır, Araştırmanın
önemi ise elde edilen bulguların arz ve talebin uygunluğu konusunda bize ilgili
çalışmalarda bulunmamıza yardımcı olacağıdır. Elde edilen araştırma sonuçlarına göre
annelerin eğitim düzeyleriyle, 'sınıftaki çocuk sayısının önemi' ve 'başkalarından alınan
olumlu referansların olması' arasında 0.01 düzeyinde bir ilişki bulunmuştur.Annelerin
eğitim düzeyine göre verdikleri cevaplardan evet diyenlerin yüzdeleri arasında 0.05
düzeyinde aşağıda belirtilen itemlerle anlamlı ilişkilere rastlanmıştır: Bunlar 'anaokulunda
eğitimin kaliteli olması', 'çocuğun duygu ve heyecanını paylaşabilmesi', 'anaokulunda
çeşitli yaş düzeyine uygun, yaratıcılığı destekleyen çocuk sayısına yeterli materyal olması'
dır. Bulguların geneline bakıldığında annelerin okulöncesi eğitimine önem verdikleri ve
kaliteyi göz önünde bulundurdukları öne çıkmaktadır.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Sayı: 13 |