BibTex RIS Kaynak Göster

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ALAN ÇOCUKLARIN ANNELERİNİN OKULDAN BEKLENTİLERİ

Yıl 2006, Sayı: 13, 218 - 225, 04.12.2010

Öz

Bu araştırma annelerin eğitim seviyelerine göre resmi ilköğretim okul bünyesinde
bulunan anasınıflarını seçerken göz önünde bulundurdukları nitelikleri ve anaokulundan
beklentilerini incelemek üzere yapılmıştır. Burada genel amaç söz konusu ana sınıflardaki
eğitimin annelerin beklentilerine cevap verip vermediğini ortaya koymaktır, Araştırmanın
önemi ise elde edilen bulguların arz ve talebin uygunluğu konusunda bize ilgili
çalışmalarda bulunmamıza yardımcı olacağıdır. Elde edilen araştırma sonuçlarına göre
annelerin eğitim düzeyleriyle, 'sınıftaki çocuk sayısının önemi' ve 'başkalarından alınan
olumlu referansların olması' arasında 0.01 düzeyinde bir ilişki bulunmuştur.Annelerin
eğitim düzeyine göre verdikleri cevaplardan evet diyenlerin yüzdeleri arasında 0.05
düzeyinde aşağıda belirtilen itemlerle anlamlı ilişkilere rastlanmıştır: Bunlar 'anaokulunda
eğitimin kaliteli olması', 'çocuğun duygu ve heyecanını paylaşabilmesi', 'anaokulunda
çeşitli yaş düzeyine uygun, yaratıcılığı destekleyen çocuk sayısına yeterli materyal olması'
dır. Bulguların geneline bakıldığında annelerin okulöncesi eğitimine önem verdikleri ve
kaliteyi göz önünde bulundurdukları öne çıkmaktadır.

Yıl 2006, Sayı: 13, 218 - 225, 04.12.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Müzeyyen Sevinç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 4 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 4 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Sevinç, M. (2010). OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ALAN ÇOCUKLARIN ANNELERİNİN OKULDAN BEKLENTİLERİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(13), 218-225.