BibTex RIS Kaynak Göster

COĞRAFYA EĞİTİMİNDE BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİN DERSİN HEDEFLERİNE ULAŞMA DÜZEYİNE ETKİSİ

Yıl 2006, Sayı: 13, 261 - 270, 04.12.2010

Öz

Bilişim çağının hızla geliştiği ve bilginin kısa sürede büyük gelişmeler kaydettiği
günümüzde, öğretim etkinliklerinin klasik yöntemlerle sürdürülmesi uygun değildir.
Doğanın tasviri ve doğa ile insan arasındaki etkileşimi konu alan Coğrafya dersinin
bilgisayar destekli öğretim metoduyla öğretilmesi, modem eğitim anlayışında etkili
yansımalar yapacağı düşünülmektedir.
Bu araştırmada Coğrafya dersinde; dersin amaçlarını, içeriğini ve değerlendirme
etkinliklerini daha işlevsel bir duruma getiren ve öğretmene yardımcı bir teknik araç olarak
bilgisayar destekli eğitim yönteminin, dersin hedeflerine ulaşma düzeyine etkileri
belirlenmeye çalışılmıştır. D. Ü., Siirt Eğitim Fakültesi İlköğretim sınıf öğretmenliği
programına kayıtlı toplam 70 öğrenci, deney ve kontrol grupları olarak belirlenmiştir.
Oluşturulan bilgisayar yazılımları ile coğrafyaya giriş dersi kapsamındaki "Yeryüzü
Şekilleri" ünitesi deney grubunda bilgisayar destekli olarak, kontrol grubunda ise düz
anlatım yöntemi şeklinde işlenmiştir. Kontrol ve deney gruplarına ön test ve son test
uygulanmış, sonuçlar betimsel istatistik "t testi" ve yüzdelik ile analiz edilmiştir.

Yıl 2006, Sayı: 13, 261 - 270, 04.12.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nurettin Özgen Bu kişi benim

Ramazan Özbek Bu kişi benim

H. Coşkun Çelik Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 4 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 4 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Özgen, N., Özbek, R., & Çelik, H. C. (2010). COĞRAFYA EĞİTİMİNDE BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİN DERSİN HEDEFLERİNE ULAŞMA DÜZEYİNE ETKİSİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(13), 261-270.