Bilişim çağının hızla geliştiği ve bilginin kısa sürede büyük gelişmeler kaydettiği
günümüzde, öğretim etkinliklerinin klasik yöntemlerle sürdürülmesi uygun değildir.
Doğanın tasviri ve doğa ile insan arasındaki etkileşimi konu alan Coğrafya dersinin
bilgisayar destekli öğretim metoduyla öğretilmesi, modem eğitim anlayışında etkili
yansımalar yapacağı düşünülmektedir.
Bu araştırmada Coğrafya dersinde; dersin amaçlarını, içeriğini ve değerlendirme
etkinliklerini daha işlevsel bir duruma getiren ve öğretmene yardımcı bir teknik araç olarak
bilgisayar destekli eğitim yönteminin, dersin hedeflerine ulaşma düzeyine etkileri
belirlenmeye çalışılmıştır. D. Ü., Siirt Eğitim Fakültesi İlköğretim sınıf öğretmenliği
programına kayıtlı toplam 70 öğrenci, deney ve kontrol grupları olarak belirlenmiştir.
Oluşturulan bilgisayar yazılımları ile coğrafyaya giriş dersi kapsamındaki "Yeryüzü
Şekilleri" ünitesi deney grubunda bilgisayar destekli olarak, kontrol grubunda ise düz
anlatım yöntemi şeklinde işlenmiştir. Kontrol ve deney gruplarına ön test ve son test
uygulanmış, sonuçlar betimsel istatistik "t testi" ve yüzdelik ile analiz edilmiştir.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Sayı: 13 |