Bu çalışmada, hizmet içi eğitimin işlevleri belirlenmeye çalışılmıştır. Hizmet içi
eğitimin işlevlerini belirlerken , kuramsal temelini oluşturan amaç, tanım, önem,
değerlendirme gibi boyutlarıyla ele alınmıştır.Çalışmada ayrıca, hizmet içi eğitimin
işlevlerine ilişkin bu kuramsal çözümlemeyi destekleyecek pilot bir araştırmaya da yer
verilmiştir.Bu araştırmada, hizmet içi eğitimin işlevlerine ilişkin görüş ve tutumların
belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini, bir kamu bankası tarafından düzenlenen
eğitim programlarına katılan kursiyerler oluşturmaktadır. Örneklem ise bu kursiyerlerden
iki programın katılımcılarıdır..Araştırmayla ,kursiyerlerin.hizmet içi eğitim programının
işlevlerine ilişkin görüş ve tutumları saptanmıştır. Hizmet içi eğitimin işlevleri, örgütsel
etkililik,insan kaynakları yönetimi(personel politikası, kariyer planlaması, performans
yükselişi vb), örgüt iklimini etkilemesi ve katıIımcıların iş doyum düzeyinin yükselmesi
boyutlarında ele alınmıştır.İstatistiksel analizlerde SPSS Paket Programından
yararlanılmıştır.İki grubun hizmet içi eğitimin işlevlerine ilişkin görüşleri arasında 0.05
anlamlılık düzeyinde fark saptanmıştır.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Sayı: 13 |