BibTex RIS Kaynak Göster

SOSYAL BİR SÜREÇ OLARAK EĞİTİM

Yıl 2006, Sayı: 13, 391 - 396, 04.12.2010

Öz

Bu çalışmanın amacı öğrencilerin ve öğretmenlerin dünyası ve onların etkileşim
yolları ile birlikte okulların ve sınıfların kültürünü açıklamaktır. Bu çalışmada sosyal
faktörlerin güçlü etkisine işaret edilmiş ve onların okul başarısı, okul ve öğretimin rolü
üzerindeki etkileri tanıtılmıştır. Çalışmada eğitim sosyolojisi literatürü taranmış ve son
araştırma sonuçlarından yararlanılmıştır. Eğitim ve toplum arasındaki ilişkinin betimlendiği
çalışmada eğitimin sosyal boyutu açıklanmıştır. Okul ve eğitim anlayışına bir katkı
sağlayabilecek okul kültürü ve önemi belirtilmiştir. Özellikle eğitimin toplumsal boyutu ile
ilişkili faktörlerin düzenlenmesine dikkat çekilmektedir.

Yıl 2006, Sayı: 13, 391 - 396, 04.12.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şerafettin Karakaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 4 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 4 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Karakaya, Ş. (2010). SOSYAL BİR SÜREÇ OLARAK EĞİTİM. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(13), 391-396.