Bu araştırmada, Sınıf Öğretmenliği öğrencilerinin empatik beceriler inin aile içi
değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır.
Araştırmanın evrenini, 2004-2005 öğretim yılında Atatürk Üniversitesi Kazım
Karabekir Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı'nda
her sınıf seviyesinde 6 olmak üzere toplam 24 şubede) öğrenim gören 1253 öğrenci
oluşturmaktadır.
Araştırmanın örneklemi, belirtilen anabilim dalında her sınıf seviyesinden
seçkisiz (random) olarak belirlenen birer şube birinci öğretim ve birer şube ikinci
öğretim olmak üzere toplam 8 şubede öğrenim gören 271 öğrenciden oluşmaktadır.
Araştırmada empatik becerilerin ölçülmesinde Dökmen (1988) tarafından
geliştirilen Empatik Beceri Ölçeği-B Formu kullanılmıştır. Ayrıca araştırmaya
katılanlar hakkında bilgi toplamak amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel
bilgi formu uygulanmıştır. İstatistiksel çözümlemeler, bağımsız gruplar için t
(Independent Samples t Test) testi ve tek yönlü varyans (One-Way ANOVA) analizi
ile değerlendirilmiştir.
Bulgulara göre; Sınıf Öğretmenliği öğrencilerinin anne-babalarının öğrenim
durumları, algıladıkları anne-baba tutumları, ailelerinin yıllık geliri, yaşadıkları
yerleşim yeri ve kardeş sayısı açısından empatik beceri puanları arasında istatistiksel
olarak önemli bir fark bulunamamıştır.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Sayı: 14 |