BibTex RIS Kaynak Göster

OSMANLI DEVLETİ İLKÖĞRETİM OKULLARI TARİH MÜFREDAT PROGRAMLARI - TARİH ÖĞRETİM USULLERİ

Yıl 2006, Sayı: 14, 333 - 346, 04.12.2010

Öz

Bu çalışmada; Osmanlı Devleti ilköğretim okulları (Sıbyan - Rüşdiye
Mektepleri) ndaki Tarih eğitimi - Müfredat programları - Tarih öğretim yöntemleri
incelenmeye çalışıldı. Moderinite ile eğilim programları arasına giren Tarih dersinin
1869 Maarif - i Umumiye Nizamnamesiyle Osmanlı müfredat programları arasına da
girdiği,Osmanlı Devleti'nin kuruluşu , padişahlar ve dönemleri olayları peygamberler
tarihi, İlk İslam ve Türk Devletleri gibi konuların öğretilmeye çalışıldığı bunların
nasıl öğretileceğinin Türkiye'nin ilköğretim metodu kitabı "Rehnüma-yı Muallimin"
(Öğretmenlerin Rehberi) de nasıl yer aldığı analiz edildi. Tarih öğretiminde getirilen
yeni öğretim yöntemleri ve materyallerin (Harita -Yer Küre ) Osmanlı mekteplerine
yerleşmesinden sonra bunların Osmanlı Eğitim Sistemi'nin gelişmesinde rol oynadığı
ve öğrencilerin imparatorluğa bakış açısını değiştirdiği anlaşılmaktadır.

Yıl 2006, Sayı: 14, 333 - 346, 04.12.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İbrahim Caner Türk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 4 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 4 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Türk, İ. C. (2010). OSMANLI DEVLETİ İLKÖĞRETİM OKULLARI TARİH MÜFREDAT PROGRAMLARI - TARİH ÖĞRETİM USULLERİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(14), 333-346.