Bu çalışmada; Osmanlı Devleti ilköğretim okulları (Sıbyan - Rüşdiye
Mektepleri) ndaki Tarih eğitimi - Müfredat programları - Tarih öğretim yöntemleri
incelenmeye çalışıldı. Moderinite ile eğilim programları arasına giren Tarih dersinin
1869 Maarif - i Umumiye Nizamnamesiyle Osmanlı müfredat programları arasına da
girdiği,Osmanlı Devleti'nin kuruluşu , padişahlar ve dönemleri olayları peygamberler
tarihi, İlk İslam ve Türk Devletleri gibi konuların öğretilmeye çalışıldığı bunların
nasıl öğretileceğinin Türkiye'nin ilköğretim metodu kitabı "Rehnüma-yı Muallimin"
(Öğretmenlerin Rehberi) de nasıl yer aldığı analiz edildi. Tarih öğretiminde getirilen
yeni öğretim yöntemleri ve materyallerin (Harita -Yer Küre ) Osmanlı mekteplerine
yerleşmesinden sonra bunların Osmanlı Eğitim Sistemi'nin gelişmesinde rol oynadığı
ve öğrencilerin imparatorluğa bakış açısını değiştirdiği anlaşılmaktadır.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Sayı: 14 |