Her öğretmen, önceden belirlenmiş hedeflere ulaşabilmek için, ders saati
boyunca çeşitli eğitsel çabalar göstermek durumundadır. Öğretmenlerin sınıf içi
performansları olarak da adlandırabileceğimiz bu eğitsel çabalar, dersin niteliğine ve
amaçlarına göre farklılıklar gösterebilmektedir. Coğrafya gibi, görsel içeriği fazla olan
derslerde ise Öğretmenlerin göstermesi gereken performanslar çok yönlü olmakta ve bu
performanslar üzerinde birçok faktörün etkisi hissedilmektedir. Bu faktörlerin
tespitinin önemli bir ihtiyaç olduğu fikrinden hareketle, eldeki araştırma kapsamında,
Erzurum'daki orta öğretim kurumlarında görev yapan coğrafya öğretmenlerinin sınıf
içi performanslarını etkileyen faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bunun için,
değişik bölümlerden oluşan bir veri toplama aracı geliştirilerek 17 orta öğretim
kurumunda görev yapan 34 coğrafya öğretmenine uygulanmıştır. Veri toplama
aracından elde edilen bulguların yorumlanması yoluyla, genellemeler yapılmaya
çalışılmış ve bu şekilde coğrafya öğretmenlerinin üs t düzey performanslar
sergilemelerini engelleyen çeşitli etmenlerin tespiti sağlanmıştır.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Sayı: 14 |