BibTex RIS Kaynak Göster

ERZURUM'DA GÖREV YAPAN COĞRAFYA ÖĞRETMENLERİNİN SINIF İÇİ PERFORMANSLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME

Yıl 2006, Sayı: 14, 373 - 391, 04.12.2010

Öz

Her öğretmen, önceden belirlenmiş hedeflere ulaşabilmek için, ders saati
boyunca çeşitli eğitsel çabalar göstermek durumundadır. Öğretmenlerin sınıf içi
performansları olarak da adlandırabileceğimiz bu eğitsel çabalar, dersin niteliğine ve
amaçlarına göre farklılıklar gösterebilmektedir. Coğrafya gibi, görsel içeriği fazla olan
derslerde ise Öğretmenlerin göstermesi gereken performanslar çok yönlü olmakta ve bu
performanslar üzerinde birçok faktörün etkisi hissedilmektedir. Bu faktörlerin
tespitinin önemli bir ihtiyaç olduğu fikrinden hareketle, eldeki araştırma kapsamında,
Erzurum'daki orta öğretim kurumlarında görev yapan coğrafya öğretmenlerinin sınıf
içi performanslarını etkileyen faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bunun için,
değişik bölümlerden oluşan bir veri toplama aracı geliştirilerek 17 orta öğretim
kurumunda görev yapan 34 coğrafya öğretmenine uygulanmıştır. Veri toplama
aracından elde edilen bulguların yorumlanması yoluyla, genellemeler yapılmaya
çalışılmış ve bu şekilde coğrafya öğretmenlerinin üs t düzey performanslar
sergilemelerini engelleyen çeşitli etmenlerin tespiti sağlanmıştır.

Kaynakça

  • Alım,M.,Girgin,M.,2004, ÖgrefmcJI ve Öğrenci Görüşlerine Göre 9. Sımf Ctl,~raflfa Derslerinde Yararlaıl/lan Araç-Gereçler ile Materyal ve Öğretim Yöntemleri, Doğu Coğrafya Dergisi, Sayl:12, s: 25-43, Erzurum.
  • Balcı, A.,2004, Sosyal Bilimlerde Araştırma, PegemA Yayıncılık, Ankara
  • Baş,T.,2003, Anket-Anket nasıl hazırlanır? Anket nasıl uygulanır? Anket nasıl değerlendirilir? Seçkin Yayınları (2.Baskı), Ankara.
  • Büyüköztürk,Ş.,2004, Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, 4.Baskl, PegemaA Yayıncılık, Ankara.
  • Creswell,W.J.,2005, Educational Research, Pearson Education, Second Edilion, New Jersey.
  • Doğanay,H.,Zaman,S.,Alım, M.,2001, Orta Öğretim Coğrafya Öğretiminde Klasik Ders Materyali pe Co(~rafya Öğretml.!llleriniıı Bunlardan Yararlanma Sıklığı. Doğu Coğrafya Dergisi, Sayı:6, S:33-45, Erzurum.
  • Doğanay,H., 2002,Coğrafya Öğretim Yöntemleri, Aktif Yayınevi, Erzurum.
  • Doğanay, H., Zaman, S.,2002, Orta Öğretim Coğrafya Eğiliminde HedeflerStratejiler ve Amaçlar. Doğu Coğrafya Dergisi, Sayı:8, s:7-27, Erzurum.
  • Doğanay,H.,GÖk,Y.,Zaman,S.,2004,Erzurum Liselerinde Görevli Coğrafya Öğretmezzlerinin Kimi Profil Özellikleri ve Bu Okullarda Coğrafya Eğitimine Yönelik Teknolojik Donanım. Doğu Coğrafya Dergisi, Sayl:12, S:7-25, Erzurum.
  • Girgin,M.,Ertürk,M., Sever,R., Güned., 2001, Coğrafya Öğretiminde Atlas/ar, Doğu Coğrafya Dergisi, Sayı:6, s:45-61, Erzurum.
  • Girgin, M., Koca, H., Sever, R., 2003, Orta öğretim coğrafya derslerinde harita kullanımı ve sorunlar, Türk Coğrafya Kurumu Coğrafya Kurultayı (9 Temmuz 2002), s:318-325, Ankara.
  • Gök, Y.,Girgin,M., 2001, Ortaöğretim Coğrafya Programında Denez) ve GeziGöz/emin Önemi, Doğu Coğrafya Dergisi, Sayı:6, S:61-75,Erzurum.
  • Kaptan,S., 1998, Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri, Tekışık Web Ofset Tesisleri, Geliştirilmiş 11. Baskı, Ankara. El{ZURUM'DA GÖREVYAPAN eOeRAFYA ÖCRETMENLERİ
  • Karakaya,Ş., 2003, Modernizm postmodernizm ve öğretmen çalışma kültürü, Nobel yayın dağıtım, Ankara.
  • Kumar,R.,200S, Research Methodology, SAGE Publications, London.
  • McQueen,R.A.,Knussen,c., 2002, Research Methods for Social Science, Pearson Education, London.
  • Milli Eğitim ile İlgili Mevzuat,' 2003, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları:3126, Mevzuat Dizisi: 358, Milli Eğitim Basımevi, Ankara.
  • Redhouse Büyük EI Sözlüğü, 1999, SEV Matbaacılık ve Yayıncılık, 10.Baskl, İstanbul.
  • Saban,A., 2004, Öğrenme-Öğretme Süreci, Nobel Yayın Dağıtım (3.Baskl), Ankara.
  • Sönmez,V.,2004, Program Geliştirmede Öğretmen Elkitabı, Anı Yayıncılık (ll.Baskı), Ankara.
  • Sönmez,V., 2005, Bilimsel Araştırmalarda Yapılan Yanlışlıklar, Eğitim Araştırmaları Dergisi, Sayl:18, s: 150-170, Ankara.
  • Şahin,C.,2001, Türkiye'de Coğrafya Öğretimi (Sorunlar-Çözüm Önerileri), Gündüz Eğitim Yayıncılık, Ankara.
  • Türkçe Sözlük, 1998, TDK Yayınları, Yay. No:549, 9. Baskı, TfK. Basım Evi, Ankara.
  • Yazıcıoğlu,Y.,-Erdoğan,S.,2004, SP$S Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Detay Yayıncılık, Ankara.
Yıl 2006, Sayı: 14, 373 - 391, 04.12.2010

Öz

Kaynakça

  • Alım,M.,Girgin,M.,2004, ÖgrefmcJI ve Öğrenci Görüşlerine Göre 9. Sımf Ctl,~raflfa Derslerinde Yararlaıl/lan Araç-Gereçler ile Materyal ve Öğretim Yöntemleri, Doğu Coğrafya Dergisi, Sayl:12, s: 25-43, Erzurum.
  • Balcı, A.,2004, Sosyal Bilimlerde Araştırma, PegemA Yayıncılık, Ankara
  • Baş,T.,2003, Anket-Anket nasıl hazırlanır? Anket nasıl uygulanır? Anket nasıl değerlendirilir? Seçkin Yayınları (2.Baskı), Ankara.
  • Büyüköztürk,Ş.,2004, Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, 4.Baskl, PegemaA Yayıncılık, Ankara.
  • Creswell,W.J.,2005, Educational Research, Pearson Education, Second Edilion, New Jersey.
  • Doğanay,H.,Zaman,S.,Alım, M.,2001, Orta Öğretim Coğrafya Öğretiminde Klasik Ders Materyali pe Co(~rafya Öğretml.!llleriniıı Bunlardan Yararlanma Sıklığı. Doğu Coğrafya Dergisi, Sayı:6, S:33-45, Erzurum.
  • Doğanay,H., 2002,Coğrafya Öğretim Yöntemleri, Aktif Yayınevi, Erzurum.
  • Doğanay, H., Zaman, S.,2002, Orta Öğretim Coğrafya Eğiliminde HedeflerStratejiler ve Amaçlar. Doğu Coğrafya Dergisi, Sayı:8, s:7-27, Erzurum.
  • Doğanay,H.,GÖk,Y.,Zaman,S.,2004,Erzurum Liselerinde Görevli Coğrafya Öğretmezzlerinin Kimi Profil Özellikleri ve Bu Okullarda Coğrafya Eğitimine Yönelik Teknolojik Donanım. Doğu Coğrafya Dergisi, Sayl:12, S:7-25, Erzurum.
  • Girgin,M.,Ertürk,M., Sever,R., Güned., 2001, Coğrafya Öğretiminde Atlas/ar, Doğu Coğrafya Dergisi, Sayı:6, s:45-61, Erzurum.
  • Girgin, M., Koca, H., Sever, R., 2003, Orta öğretim coğrafya derslerinde harita kullanımı ve sorunlar, Türk Coğrafya Kurumu Coğrafya Kurultayı (9 Temmuz 2002), s:318-325, Ankara.
  • Gök, Y.,Girgin,M., 2001, Ortaöğretim Coğrafya Programında Denez) ve GeziGöz/emin Önemi, Doğu Coğrafya Dergisi, Sayı:6, S:61-75,Erzurum.
  • Kaptan,S., 1998, Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri, Tekışık Web Ofset Tesisleri, Geliştirilmiş 11. Baskı, Ankara. El{ZURUM'DA GÖREVYAPAN eOeRAFYA ÖCRETMENLERİ
  • Karakaya,Ş., 2003, Modernizm postmodernizm ve öğretmen çalışma kültürü, Nobel yayın dağıtım, Ankara.
  • Kumar,R.,200S, Research Methodology, SAGE Publications, London.
  • McQueen,R.A.,Knussen,c., 2002, Research Methods for Social Science, Pearson Education, London.
  • Milli Eğitim ile İlgili Mevzuat,' 2003, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları:3126, Mevzuat Dizisi: 358, Milli Eğitim Basımevi, Ankara.
  • Redhouse Büyük EI Sözlüğü, 1999, SEV Matbaacılık ve Yayıncılık, 10.Baskl, İstanbul.
  • Saban,A., 2004, Öğrenme-Öğretme Süreci, Nobel Yayın Dağıtım (3.Baskl), Ankara.
  • Sönmez,V.,2004, Program Geliştirmede Öğretmen Elkitabı, Anı Yayıncılık (ll.Baskı), Ankara.
  • Sönmez,V., 2005, Bilimsel Araştırmalarda Yapılan Yanlışlıklar, Eğitim Araştırmaları Dergisi, Sayl:18, s: 150-170, Ankara.
  • Şahin,C.,2001, Türkiye'de Coğrafya Öğretimi (Sorunlar-Çözüm Önerileri), Gündüz Eğitim Yayıncılık, Ankara.
  • Türkçe Sözlük, 1998, TDK Yayınları, Yay. No:549, 9. Baskı, TfK. Basım Evi, Ankara.
  • Yazıcıoğlu,Y.,-Erdoğan,S.,2004, SP$S Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Detay Yayıncılık, Ankara.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serhat Zaman Bu kişi benim

Ogün Coşkun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 4 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 4 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Zaman, S., & Coşkun, O. (2010). ERZURUM’DA GÖREV YAPAN COĞRAFYA ÖĞRETMENLERİNİN SINIF İÇİ PERFORMANSLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(14), 373-391.