BibTex RIS Kaynak Göster

MISIR'I ÜLKE VE KÜLTÜR OLARAK 5-6 YAŞ ÇOCUKLARINA TANITAN EĞİTİM PROGRAMININ ETKİSİ

Yıl 2007, Sayı: 15, 27 - 35, 04.12.2010

Öz

Çeşitli nedenlerden dolayı bir arada yaşamak durumunda olan insanlar arasında
olumlu ilişkilerin gelişmesi bir toplumda karşılıklı hoşgörü, denge ve uyumun sağlanması
açısından önem taşımaktadır. Bunun gerçekleşebilmesi için farklı insanların birbirlerine
karşı gösterecekleri anlayış, hoşgörü ve başkalarının farklılıklannı kabul etme temelinde
bir toplumsal yapıya gereksinim vardır. Böylesi bir toplumsal yapıyı oluşturan bireylerin
yetiştirilmesi için örneğin farklı ülkelerin ve kültürlerinin tanıtılması gereklidir. Bu
nedenle okul öncesi dönemden başlayarak çocuklara diğer ülkelerin çeşitli özelliklerinin ve
kültürlerinin tanıtıldığı eğitim programlan hazırlanmalıdır. Bu görüşlerden hareketle,
araştırmada Mısır ülkesinin çeşitli nitelikleri ve kültürü ile ele alınıp incelendiği bir
kültürler arası öğrenme programının etkililiği deneysel bir çalışma ile test edilmiştir.
Çalışmada aynı anaokulunun birbirine paralel iki ayrı sınıfına devam eden, 5-6 yaş
çocuklarından oluşan 15 er kişilik bir deney ve bir de kontrol grubundan, deney grubuna,
hazırlanan program uygulanmıştır. Araştırmanın bulguları hem öğretmenlerin hem de
çocukların kendilerini değerlendirmelerine göre, deney grubu lehine farklılık olduğunu
ortaya koymuştur.

Yıl 2007, Sayı: 15, 27 - 35, 04.12.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Alev Önder Bu kişi benim

Özgül Polat Unutkan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 4 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 4 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Önder, A., & Unutkan, Ö. P. (2010). MISIR’I ÜLKE VE KÜLTÜR OLARAK 5-6 YAŞ ÇOCUKLARINA TANITAN EĞİTİM PROGRAMININ ETKİSİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(15), 27-35.