Bu çalışmanın genel amacı, tarih öğretiminde öğrencilerin demokratik tutum
kazantmtnda bireysel değişkenlerin ne derecede etkili olduklarını tespit etmektir.
Öğrencilerin demokratik tutum kazantmında etkili olan bağımsız bireysel
değişkenler olarak, cinsiyet, okul türü, bölüm türü ve tarih öğretmen davranış düzeyi
ele alınmıştır. Tarih dersinde sınıf içi demokratik ortam, tarih dersinin içeriği,
demokrasinin süreci, savaş, barış ve demokratik değerlerin toplam puanı, bağımlı
değişkenler olarak çalışmamızda yer almaktadır.
Araştırmanın evreni Erzurum il merkezinde bulunan 23 lisenin 3. sınıflarında
okuyan öğrencilerden; örneklemi ise, bu liselerin 3. sınıflarında okuyan öğrenciler
arasından seçkisiz (random) yolu ile belirlenen 1354 kişiden oluşmaktadır. Araştırmada
5'li Likert tipi ölçek kullanılmıştır. Anket formundan elde edilen veriler SPSS 11.5
istatistik programından analiz edilerek yorumlanmış ve tespit edilen sonuçlara yönelik
öneriler getirilmiştir
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Sayı: 15 |