BibTex RIS Kaynak Göster

TARİH ÖĞRETİMİNDE ÖĞRENCİLERİN DEMOKRATİK TUTUMLARININ BİREYSEL DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2007, Sayı: 15, 36 - 61, 04.12.2010

Öz

Bu çalışmanın genel amacı, tarih öğretiminde öğrencilerin demokratik tutum
kazantmtnda bireysel değişkenlerin ne derecede etkili olduklarını tespit etmektir.
Öğrencilerin demokratik tutum kazantmında etkili olan bağımsız bireysel
değişkenler olarak, cinsiyet, okul türü, bölüm türü ve tarih öğretmen davranış düzeyi
ele alınmıştır. Tarih dersinde sınıf içi demokratik ortam, tarih dersinin içeriği,
demokrasinin süreci, savaş, barış ve demokratik değerlerin toplam puanı, bağımlı
değişkenler olarak çalışmamızda yer almaktadır.
Araştırmanın evreni Erzurum il merkezinde bulunan 23 lisenin 3. sınıflarında
okuyan öğrencilerden; örneklemi ise, bu liselerin 3. sınıflarında okuyan öğrenciler
arasından seçkisiz (random) yolu ile belirlenen 1354 kişiden oluşmaktadır. Araştırmada
5'li Likert tipi ölçek kullanılmıştır. Anket formundan elde edilen veriler SPSS 11.5
istatistik programından analiz edilerek yorumlanmış ve tespit edilen sonuçlara yönelik
öneriler getirilmiştir

Yıl 2007, Sayı: 15, 36 - 61, 04.12.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aydın Güven Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 4 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 4 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Güven, A. (2010). TARİH ÖĞRETİMİNDE ÖĞRENCİLERİN DEMOKRATİK TUTUMLARININ BİREYSEL DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(15), 36-61.