BibTex RIS Kaynak Göster

ERZURUM'DAKİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ COĞRAFYA ALANINA YÖNELİK ÖZ YETERLİK SEVİYELERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME

Yıl 2007, Sayı: 15, 201 - 221, 04.12.2010

Öz

Bu çalışma, Erzurum'daki sosyal bilgiler öğretmen adaylarının coğrafya ile
ilgili öz yeterlikleri konusunda genel bir değerlendirme yaparak, çeşitli değişkenler
açısından ortaya çıkabilecek farklılaşmaları tespit etme amacına yönelik olarak
hazırlanmıştır.
Çalışmada, veri toplama aracı olarak, Karadeniz (2005) tarafından geliştirilmiş
olan "Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Coğrafya Alanına İlişkin Öz Yeterlik
İnancı" adlı 19 maddelik ölçek kullanılmıştır. Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir
Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği son smıf öğrencisi olan 60'i kız 98'i
erkek toplam 158 öğretmen adayına uygulanan ölçekten elde edilen bulgulara dayalı
olarak; öğretmen adaylarının coğrafya alanındaki genel öz yeterlik durumları ile söz
konusu genel durumun bazı değişkenler etkisiyle gösterdiği değişimlerin
yorumlanmasına gayret edilmiştir.

Yıl 2007, Sayı: 15, 201 - 221, 04.12.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ogün Coşkun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 4 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 4 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Coşkun, O. (2010). ERZURUM’DAKİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ COĞRAFYA ALANINA YÖNELİK ÖZ YETERLİK SEVİYELERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(15), 201-221.