BibTex RIS Kaynak Göster

DİL, DÜŞÜNCE VE DİL ÖĞRETİMİ EKSENİNDE METAFOR

Yıl 2007, Sayı: 16, 234 - 246, 04.12.2010

Öz

Bu çalışmanın amacı zihinsel bir kavram olan metaforun dil, düşünce ve dil
Öğretimindeki yerini irdelemektir. Zira metafor, uzun yıllar, yaygın bir anlayışla
sadece edebiyatın bir unsuru, dildeki süslü ve ağdalı anlatımın bir parçası olarak
görülmüştür. Ancak son yıllarda metaforun kavramsal bir olgu olduğu gerek dilin
gerekse düşünce dünyasının önemli bir ürünü, bu yönüyle de metaforun sırf edebi ve
süslü bir dil tarzı olmakla kalmayıp, bilinçli veya değil günlük hayatımızın da düşünsel
ve dilsel bazda önemli bir parçası olduğu üzerinde durulmuştur. Bu anlamda, metafor
kavramı gitgide artan bir ilgiyle, dilbilim, felsefe, sanat, politika, psikoloji ve
nihayetinde dil ve dil öğretimi gibi birçok bilimsel disiplinin de çalışma alanına
girmiştir.

Yıl 2007, Sayı: 16, 234 - 246, 04.12.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Oktay Yağız Bu kişi benim

Kemalettin Yiğiter Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 4 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 4 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Yağız, O., & Yiğiter, K. (2010). DİL, DÜŞÜNCE VE DİL ÖĞRETİMİ EKSENİNDE METAFOR. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(16), 234-246.