Bu çalışmanın amacı zihinsel bir kavram olan metaforun dil, düşünce ve dil
Öğretimindeki yerini irdelemektir. Zira metafor, uzun yıllar, yaygın bir anlayışla
sadece edebiyatın bir unsuru, dildeki süslü ve ağdalı anlatımın bir parçası olarak
görülmüştür. Ancak son yıllarda metaforun kavramsal bir olgu olduğu gerek dilin
gerekse düşünce dünyasının önemli bir ürünü, bu yönüyle de metaforun sırf edebi ve
süslü bir dil tarzı olmakla kalmayıp, bilinçli veya değil günlük hayatımızın da düşünsel
ve dilsel bazda önemli bir parçası olduğu üzerinde durulmuştur. Bu anlamda, metafor
kavramı gitgide artan bir ilgiyle, dilbilim, felsefe, sanat, politika, psikoloji ve
nihayetinde dil ve dil öğretimi gibi birçok bilimsel disiplinin de çalışma alanına
girmiştir.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Sayı: 16 |